  • 1. Data: 2008-08-25 11:23:05
    Temat: zakup pojazdu, jego darowizja i amortyzacja
    Od: Milamber <m...@w...pl>

    Witam.
    Czy samochód zakupiony za granicą przez osobę X, która następnie daruje go
    osobie Z (prowadzącej działalność gospodarczą), może być przez Z
    amortyzowany jak pojazd używany? Czy też fakt otrzymania go w "darowiźnie"
    to wyklucza?

    Czy też lepiej by X dał Z darowiznę (pieniądze) za które Z sam kupi auto i
    zacznie je amortyzować?
    Ktoś to przerabiał z Was może? Oczywiście chodzi o KUP... a X i Z to
    najbliższa rodzina.

  • 2. Data: 2008-08-25 21:31:52
    Temat: Re: zakup pojazdu, jego darowizja i amortyzacja
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 Aug 2008, Milamber wrote:

> [...]
    > osobie Z (prowadzącej działalność gospodarczą), może być przez Z
    > amortyzowany jak pojazd używany? Czy też fakt otrzymania go w "darowiźnie"

    Uwaga: piszę "z głowy czyli z niczego".
    Ale w którymś z podatkowych serwisów prasowych widziałem (tak do dwu
    lat temu) opis z którego wynikało, że otrzymanie w darowiżnie nie
    wpływa nijak na amortyzację - poza inną podstawą amortyzacji.

    > Czy też lepiej by X dał Z darowiznę (pieniądze) za które Z sam kupi auto
    > i zacznie je amortyzować?

    Na pewno będzie to w razie czego łatwiejsze do zrozumienia przez
    kontrolera ;)

    pzdr, Gotfryd