  • 1. Data: 2005-04-13 18:05:47
    Temat: Jaka stawka amortyzacji używanego sam.osobowego ?
    Od: "Tomek" <t...@d...wp.pl>

    Witam, dopiero zaczynam ciągnąć ten bajzel czyli moją DG (KPiR). Próbuję to
    robić przy pomocy darmowego programu "Mała księgość" Rzeczypospolitej... No
    i chcę wciagnąć do środków trwałych mój prywatny samochód, używany, kupiony
    miesiąc temu.
    Pytania:
    1) czy podać wartość z umowy kupna-sprzedaży, czy jak to mi inni
    podpowiadali cenę rynkową z grudnia zeszłego roku ?
    2) jaka stawka amortyzacji, 20 % ?
    3) program każe mi podać "współczynnik przeliczeniowy" - podać "1" ???

    Pomóżcie, wertuję ustawy i niczego nie jestem pewien.

    Dzięki dobre dusze.

  • 2. Data: 2005-04-17 06:31:28
    Od: "jarmulowicz krzysztof" <j...@p...fm>

> [...]
    > 2) jaka stawka amortyzacji, 20 % ?
    > 3) program każe mi podać "współczynnik przeliczeniowy" - podać "1" ???

    ad1) Ja to zawsze robie tak. Biore cene z umowy KS obliczam amortyzacje do
    dnia przekazania na potrzeby DG, stosuje max wspolczyniki. Wartosc
    ksiegowa netto przyjmuje jako podstawe do naliczania dalszej
    amortyzacji(od dnia przekazania na potrzeby DG).

    ad2) 20%=5 lat albo 30 m-cy

    ad3) wspolczynnik 1, wspolczynnik jest > niz 1 if stsoujesz amort.degresywna
    lub wspolczynniki podwyzszone z innyvh tytulow art22i uopof

  • 3. Data: 2005-04-17 22:18:19
    Od: "Tomek" <t...@d...wp.pl>

    > ad2) 20%=5 lat albo 30 m-cy

    Wyczytałem w sieci, że używane auto - jeśli wcześniej było używane powyżej 6
    miesięcy amortyzuje się na 40 % ( i 30 mcy) ?