  • 1. Data: 2005-04-13 18:20:01
    Temat: umorzenie podatku od darowizny
    Od: "jacek" <j...@p...onet.pl>

    Witam

    Dostaje mieszkanie w formie darowizny od fundacji xxx. Wartość mieszkania to
    100 000 zł Podatek od darowizny obliczyłem sobie (ok. 18 700) Czy istnieje
    mozliwośc wystąpienia z podaniem do Naczelnika US o umorzenie tego podatku? Czy
    ktoś z szanownych grupowiczów praktykował coś takiego lub moze słyszał o czymś
    takim i czy otrzymał pozytywną odpowiedz?

    Z góry dziękuje i pozdrawiam

    Jacek

  • 2. Data: 2005-04-13 19:02:44
    Temat: Re: umorzenie podatku od darowizny
    Od: "Slayer" <b...@b...ble>

    Użytkownik "jacek" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Dostaje mieszkanie w formie darowizny od fundacji xxx.

    to od darowizny w której darczyńcą nie jest osoba fizyczna płaci się podatek
    ??

  • 3. Data: 2005-04-13 21:32:29
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    > to od darowizny w której darczyńcą nie jest osoba fizyczna płaci się podatek
    > ??
    Ano sie placi i pobierze go notariusz.

    Pzdr-Kriss

  • 4. Data: 2005-04-14 21:23:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 13 Apr 2005, Slayer wrote:

> [...]
    > +
    > + to od darowizny w której darczyńcą nie jest osoba fizyczna płaci się podatek

    Hm... a dlaczegoż by nie ??
    W ustawie jest wyraźnie: "nabycie przez osoby fizyczne" - liczy się
    tylko kto dostaje ! I *co* dostaje :)
    Afery z doliczaniem różnych rzeczy (np. darmowego leczenia) do
    dochodów (i podatku PIT a nie darowizn) biorą się z tytułu klasyfikacji
    ich jako "świadczenia" (usługi) a nie "rzeczy" :) - lecz nie z tego
    powodu że *fundacja* X czy Y komuś zafundowała lek za XXXXX złotych.
    Fiskus kwalifikował to jako zafundowanie *leczenia* a nie *leku*
    i dlatego PIT a nie "darowiznowy".... !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)