  • 1. Data: 2005-04-13 13:11:16
    Temat: jaki pit ?
    Od: "Domi" <d...@a...pl>

    Mam pytanko: osoba fizyczna prowadziła działalność gospodarczą, ale w
    połowie roku 2003 ją zawiesiła (nie ponosiła żadnych kosztów ani też nie
    uzyskiwała przychodu). W marcu roku 2004 zakończyła ową działalność,
    zgłaszając to do US (i oczywiście "wykreślając" się z ewidencji w gminie).
    Osoba ta w roku 2004 uzyskiwała dochody z umowy o pracę. W związku z tym,
    czy za rok 2004 powinna złożyć PIT-37 (jedyne przychody - przychody z umowy
    o pracę), czy też ze względu na to, że do marca 2004 miała zarejestrowaną
    działalność gospodarczą (mimo, że żadnych przychodów z niej nie
    uzyskiwała) - PIT-36? Za odpowiedź z góry bardzo dziękuję i pozdrawiam,
    Domi.

  • 2. Data: 2005-04-13 13:34:10
    Temat: Re: jaki pit ?
    Od: Krisso <k...@g...pl>

    Domi napisał(a):
> [...]
    > połowie roku 2003 jš zawiesiła (nie ponosiła żadnych kosztów ani też nie
    > uzyskiwała przychodu). W marcu roku 2004 zakończyła owš działalno?ć,
    > zgłaszajšc to do US (i oczywi?cie "wykre?lajšc" się z ewidencji w gminie).
    > Osoba ta w roku 2004 uzyskiwała dochody z umowy o pracę. W zwišzku z tym,
    > czy za rok 2004 powinna złożyć PIT-37 (jedyne przychody - przychody z umowy
    > o pracę), czy też ze względu na to, że do marca 2004 miała zarejestrowanš
    > działalno?ć gospodarczš (mimo, że żadnych przychodów z niej nie
    > uzyskiwała) - PIT-36? Za odpowied? z góry bardzo dziękuję i pozdrawiam,

    PIT-36 przeznaczony jest dla podatników, którzy w roku podatkowym
    _uzyskali_ przychody (dochody).... itd
    to cytat z tytułu formularza (na zielonym tle ;) )

    --
    Krisso

  • 3. Data: 2005-04-13 15:17:33
    Od: "m." <m...@w...pl>

    Użytkownik "Krisso" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > PIT-36 przeznaczony jest dla podatników, którzy w roku podatkowym
    > _uzyskali_ przychody (dochody).... itd
    > to cytat z tytułu formularza (na zielonym tle ;) )

    Możei tak jest na pit 36, ale praktyka nakazuje co innego - najlepiej złożyć
    pit 36, ewentualnie 37 z oświadczeniem że się w 2004r. działalności
    faktycznie nie prowadziło i nie uzyskało z tego tytułu żadnego przychodu
    (ani tym bardziej dochodu). Jezeli wykreślenie z ewidencji nastapiło dopiero
    w marcu 2004r. to la us taki podatnik był os. prowadzącą działalność gosp.,
    a więc powinien się rozliczyć na pit 36.

    pozdrawiam.

    m.

  • 4. Data: 2005-04-14 06:56:27
    Od: "Domi" <d...@a...pl>

    dzięki serdeczne ..... tak właśnie podejrzewałam ;)
    pozdrawiam, Domi