  • 11. Data: 2012-07-19 17:40:52
    Temat: Re: Jaki najtańszy sposób na ubezpieczenie w NFZ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 19 Jul 2012, Piotrek wrote:

    > No offence, ale jesteśmy na grupie pl.soc.prawo.podatki a nie
    > pl.soc.prawo.podatki.jak_dymac_zus_i_urzad_skarbowy ...

    Dla porządku, przy "konwersji" :P zlecenie -> dzieło, skarbówka
    nie jest "dymana", wręcz przeciwnie.
    Natomiast spór o sensowność ZUSu to okazja na inny flejm :)
    (meritum stanowi teza, że ZUS nie jest podatkiem, a jest w interesie
    ubezpieczonego, postawiona wobec zasady prawnej volenti non fit iniuria)

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2012-07-19 17:51:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-07-19 12:07, m pisze:

    > Najlepiej żeby treść umowy i wynagrodzenie za nią było wiarygodne. A
    > najlepiej - żeby było prawdziwe.
    >
    > Na przykład - usługa pilnowania mieszkania (zaglądania raz na tydzień,
    > podlewania kwiatków i sprawdzenia czy nie zaszła jakaś powódź) pod
    > nieobecność mieszkańców - ryczałt kilka-kilkanaście zł miesięcznie przy
    > rzadko wyjeżdżających mieszkańcach wydaje mi się wiarygodną kwotą.

    Ale po co się szczypać z 10 złotymi? Zerowe deklaracje ZUS tak samo dają
    ubezpieczenie zdrowotne ;)

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2012-07-19 19:09:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > ubezpieczonego, postawiona wobec zasady prawnej volenti non fit iniuria)

    To taka zasada jeszcze istnieje? ;)

    Przypomina mi się scena z końca filmu "Komornik"

    Pani Bednarkowa: Ale to chodzi o uczciwość ludzką
    Prokurator: Przepraszam, o co? - zdziwiony

    http://www.youtube.com/watch?v=nSxCUj_MmkM&feature=p
    layer_detailpage#t=5022s

    :)

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2012-07-19 19:45:26
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2012-07-19 17:40, Gotfryd Smolik news wrote:
    > Natomiast spór o sensowność ZUSu to okazja na inny flejm :)

    Ten lubię najbardziej ;-)

    > (meritum stanowi teza, że ZUS nie jest podatkiem, a jest w interesie
    > ubezpieczonego, postawiona wobec zasady prawnej volenti non fit iniuria)

    Ale chyba nie poleci :-(

    Piotrek

  • 15. Data: 2012-07-19 20:00:12
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 19.07.2012 16:49, Piotrek pisze:

    > No offence,

    No offence taken.

    > ale jesteśmy na grupie pl.soc.prawo.podatki a nie
    > pl.soc.prawo.podatki.jak_dymac_zus_i_urzad_skarbowy ...

    No offence, ale to są niejako tematy powiązane. Poza tym, między
    dymaniem a optymalizacją podatkową jest cienka granica.

    Mniej więcej w tym miejscu, w którym umowa zlecenie z kimś zupełnie
    innym jest rzeczywistą umową o rzeczywiste zlecenie (chociaż może
    bzdurne i nikomu nie potrzebne), zaś dzieło określone w umowie o dzieło
    żeby rzeczywiście było dziełem.

    p. m.

  • 16. Data: 2012-07-20 22:56:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 19 Jul 2012, Liwiusz wrote:

    > To taka zasada jeszcze istnieje? ;)

    Papier dużo zniesie!
    ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2012-07-21 00:26:38
    Od: Sławek <a...@w...pl>

    W dniu 19.07.2012 16:49, Piotrek pisze:
    > On 2012-07-19 12:53, m wrote:
    > No offence, ale jesteśmy na grupie pl.soc.prawo.podatki a nie
    > pl.soc.prawo.podatki.jak_dymac_zus_i_urzad_skarbowy ...

    Hmmm. Chyba powinno być:
    pl.soc.prawo.podatki.jak_nie_dac_sie_wydymac_przez_z
    us_i_urzad_skarbowy