  • 1. Data: 2002-04-24 18:03:06
    Temat: Jaki podatek od spadku?
    Od: "JarekS" <s...@w...pl>

    Witam

    Ja wraz z moim Ojcem byliśmy współwłaścicielami samochodu o warości ok
    18000zł. Obecnie mój Ojciec nie żyje i część samochodu podlega sprawie
    spadkowej. Osobami które uczestniczą w sprawie jestem ja, moja mama, siostra
    i brat.
    1) Mam pytanie jaki podatek powinien być tutaj odprowadzony, przez kogo i w
    jakiej wysokości.
    2) Co by było jeśli ja, siostra i brat zrzekniemy się praw spadkowych do
    samochodu na rzecz mamy (tak abym teraz ja wraz z mamą był
    współwłaścicielem)? Jaki wówczas podatek będzie musiała odprowadzić moja
    mama i od jakiej części to będzie?
    3) Kolejne pytanie dotyczy mieszkania. Sprawa podobna, z różnicą iż
    mieszkanie należało do wspólnoty małżeńskiej. Jaki będzie podatek jak dzieci
    zrzekną się praw na rzecz mamy?

    Z góry dziękuję za odpowiedź,
    JarekS

    PS. Ewentualnie proszę o linki do stron gdzie na ten temat mogę poczytać.