  • 1. Data: 2002-04-24 17:56:08
    Temat: VAT
    Od: "Mario" <b...@b...com>

    Witam Was!

    Wyobrazcie sobie ze firma zamawia za granica towar, zawarla kontrakt itd.
    Kontrakt obejmuje czesci jak rowniez ich montaz w Polsce.
    Kontrahent zagraniczny wystawia fakture, pozycje jak ponizej:

    1. czesci = 150000 EUR
    2. uslugi na terenie Polski = 50000 EUR
    SUMA 200000 EUR

    Polska firma zglasza towar do odprawy, wiec UC cli towar tzn. 150000 EUR
    (zgodnie z bodajze § 31 KC mowiacy ze do wartosci celnej nie wlicza sie
    należności za prace montażowe wykonane po przywozie towarów).

    Moje pytanie:
    Jak polska firma odprowadzi VAT od tych uslug wyodrebnionych na fakturze???
    Pozdrawiam Mariusz

  • 2. Data: 2002-04-24 22:20:37
    Temat: Re: VAT
    Od: "Stasiek G." <g...@w...pl>

    Użytkownik "Mario" <b...@b...com> napisał w wiadomości
    > Witam Was!
    >

    > Moje pytanie:
    > Jak polska firma odprowadzi VAT od tych uslug wyodrebnionych na
    fakturze???
    > Pozdrawiam Mariusz

    Z tego co wiem, pośrednik (przedstawiciel, dealer, dystrybutor czy jak go
    tam zwać)jeżeli kupuje takie ustrojstwo do odsprzedaży, to może(!) nie
    zapłacić VAT od szkolenia lub montażu (tu zdania są podzielone), przy
    odprawie celnej. Sprzedając dalej odbiorcy końcowemu, musi sprzedać z VAT.
    Natomiast sprowadzając na potrzeby własne, przy odprawie celnej można(!) nie
    zapłacić od montażu, natomieast trzeba wystawić sobie fakturę wewnętrzną od
    usługi wykonanej przez firmę zagraniczną i odprowadzić VAT.
    Stasiek G.

  • 3. Data: 2002-04-25 07:43:23
    Od: "Amehat" <a...@a...net.pl>

    > Witam Was!
    > Moje pytanie:
    > Jak polska firma odprowadzi VAT od tych uslug wyodrebnionych na
    fakturze???
    > Pozdrawiam Mariusz

    Jest to import usług - usługa wykonana w Polsce zapłata za granicę. Chyba że
    usługa jest przedmiotowo zwolniona z VAT.
    Obowiązek podatkowy powstaje z chwilą zapłaty - całości lub częśći / nie
    póżniej niż 30 dni od daty wykonania usługi/. Podstawą opodatkowania jest
    kwota, którą usługobiorca jest zobowiązany zapłacić / kurs waluty z dnia
    zapłaty lub z 30 nia jeśli zapłaty nie było/.
    Taki VAT należny staje się automatycznie VATem naliczonym jednakże można go
    doliczyć dopiero w miesiącu następnym po miesiącu w którym powstał obowiązek
    podatkowy.
    Są drobne różnice jeśli chodzi o usługi najmu dzierżawy, leasingu lub ZPChR.

    LeszekR.