  • 1. Data: 2004-02-18 13:29:19
    Temat: Jakie konsekwencje?
    Od: "Mała" <s...@p...onet.pl>

    Jakie konsekwencje poniosę jeśli wycenię spadek np. na 80.000 i od tej sumy
    zapłacę podatek do us, a później sprzedam ten spadek (dom) za 150.000?

  • 2. Data: 2004-02-18 13:48:23
    Temat: Re: Jakie konsekwencje?
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Mała wrote:

    > Jakie konsekwencje poniosę jeśli wycenię spadek np. na 80.000 i od tej
    > sumy zapłacę podatek do us, a później sprzedam ten spadek (dom) za
    > 150.000?

    To zalezy co znaczy pozniej...

    Bo w zasadzie zadnej chyba ze stopozniej bedzie mniej niz 5 lat
    i wtedy najpierw zaplacisz 15 000 dochodowego, a za 5 lat
    o zakupu US wyceni Ci dom na 150 000 i policzy wraz z odsetkami
    nalezny podatek...

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-02-18 14:31:45
    Od: "Jolanta" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bosz" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > i wtedy najpierw zaplacisz 15 000 dochodowego, a za 5 lat
    > o zakupu US wyceni Ci dom na 150 000 i policzy wraz z odsetkami
    nic nie zrozumiałam z tego co napisałeś, ale dzięki

  • 4. Data: 2004-02-18 15:30:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 18 Feb 2004, Jolanta wrote:

> [...]
    >+ > > sumy zapłacę podatek do us, a później sprzedam ten spadek (dom) za

    Hm... to chyba do osobnego rozpatrzenia. Na dzień dobry nie wiem
    czy spadek "wycenia sam(a)".

    >+ > chyba ze stopozniej bedzie mniej niz 5 lat
    >+ > i wtedy najpierw zaplacisz 15 000 dochodowego,

    Kłamisz, oszukujesz, rozsiewasz wrażą propagandę i coś
    tam jeszcze: za PRLu za samą "propagandę" można było iść
    siedzieć :)
    A konkretnie:
    +++
    Art. 21. 1. Wolne od podatku dochodowego są:
    32) przychody uzyskane ze sprzedaży nieruchomości i praw majątkowych
    [...]
    d) w całości - jeżeli ich nabycie nastąpiło w drodze spadku lub darowizny,
    ---

    Podatek spadkowy pełni rolę "blokady" dla prób handlu nieruchomościami
    pod pozorem "używania na własne potrzeby" (no i ktoś musi umrzeć :]).

    >+ > a za 5 lat
    >+ > o zakupu US wyceni Ci dom na 150 000 i policzy wraz z odsetkami
    >+ > nalezny podatek...

    Być może. Ale to zależy od "technologii" liczenia podatku od
    spadku (nie znam, czy można po prostu "zadeklarować" ??)
    i nie widzę różnicy między przypadkiem sprzedaży a niesprzedaży !

    >+ nic nie zrozumiałam z tego co napisałeś, ale dzięki

    Ja podejrzewam Bogusława o sugestię że deklaracja sprzedaży
    "wyzwoli" sprawdzenie deklaracji spadkowej - przez zbadanie
    pochodzenia. Nie wiem, być może. Widziałem na grupach głosy
    że działy różnych podatków aż tak związane nie są.
    Niemniej... ew. zaniżenie podatku może ściągnąć na głowę
    kontrolę: i czy tak nie powinno być ? W "normalnym" kraju ?

    pozdrowienia, Gotfryd