  • 11. Data: 2008-01-23 21:26:37
    Temat: Re: Jakie pity?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 23 Jan 2008, Marcin P. wrote:

    > Użytkownik "KaCZoR" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:fmr540$ov6$1@news.onet.pl...
    [...]
> [...]
    [...]
    > Hm. Zastanów się:
    > 1. Czy założyłeś i zarejestrowałeś DG? Masz REGON, NIP działalności?

    Hm. Zastanówmy się:
    a. czy ów przychód nie jest przypadkiem przychodem z najmu? :)
    b. jeśli wykluczyć a., to czy z okazji "uzyskiwania przychodów
    wyłącznie od" (cytat z ustawy) nie kwalifikuje się jako przychód
    z umów wykonywanych osobiście?

    > 2. Czy odprowadzałeśskładki na ubezpieczenia?

    To zależy od odpowiedzi na pyt. a
    Przy b. jest problem, bo rzeczywiście można by to uznać za zlecenie

    > 3. Czy wystawiałeś faktury za swoje usługi?

    A skąd pewność, że *jest* VATowcem?
    IMO trzeba spytać:
    - ile zarobił :P
    - czy prowadzi uproszczoną ewidencję VAT
    - na jakiej podstawi reklmodawcy wypłacali mu wynagrodzenie

    > 4. Jakie podatki od tego opłacałeś?

    Tu zgoda :)

    > Powiem tak. Nie mam działalności. Wykonuję usługi, miesięcznie średnio kilka tys.
    zł.
    > Podpisuję na wszystko umowy o dzieło. Oprócz tego, jestem zatrudniony na etat,
    > więc od umów nie płącę ubezpieczeń. Wszyskie zaliczki na podatek płacą za mnie
    > moi usługobiorcy. NIE MAM DZIAŁALNOŚCI, jestem legalny.

    Pasuje.
    Ale z tego że w nieadekwatnym przypadku nie ma DG nie wynika NIC ani
    dla przypadku przeciwnego, ani dla przypadku zupełnie innego (a tak
    jest w tym przypadku)
    Zauważ: napisałeś "usługi", i to zdecydowanie kładzie akcent na
    przypasowanie do KC (zostają umowa na warunkach umowy zlecenia i umowa
    o dzieło).
    A jak on *wynajmuje*, to mamy "inną umowę nazwaną"... która dla
    PDoF nie byłaby przychodem z DG i nie podlega pod ZUS!
    Dobrej odpowiedzi na pytanie "czy to jest wynajem" nie znam, nie
    wiem dlaczego nie ma "w popularnej prasie fachowej" prezentacji takiego
    punktu widzenia.

    pzdr, Gotfryd
    (DG :))