  • 1. Data: 2010-07-08 07:30:13
    Temat: Jednoosobowa DG - co drukować na papierze ??
    Od: Łukasz <"\\#/"@o2.pl>

    Witam,

    Od początku czerwca prowadzę jednoosobową DG (kpir, VAT, VAT-UE) za
    pomocą programu komputerowego "Mała Księgowość Rzeczpospolitej".
    Wybrałem kwartalną metodę rozliczania się z pdof i vat.
    Tutaj pytanie co drukować i z jakim odstępem czasu?

    LP. DOKUMENT - ODSTĘP_CZASU - CZY_WYDRUK?

    1. PKPiR - miesięcznie - TAK
    2. Rejestry VAT zakupów - kwartalnie - TAK
    3. Rejestry VAT sprzedaży - kwartalnie - TAK
    4. Rejestry VAT ogólne - kwartalnie - TAK
    5. Rejestry VAT ogólnie sumy - kwartalnie - TAK

    6. Formularz VAT-7K - kwartalnie - TAK (składam do US)
    7. Formularz VAT-UE - kwartalnie - TAK (składam do US)
    8. Formularz PIT-5 - miesięcznie - NIE KONIECZNIE (na jego podstawie
    robię przelew do US)

    9. Faktury VAT - każda sprzedaż - klientowi TAK, sobie TAK (oczywiste)
    10. Paragony niefiskalne (nie posiadam jeszcze kasy fiskalnej bo
    sprzedaż detaliczna nie przekroczyła w 1-szym roku 20tys.zł.) - każda
    sprzedaż - klientowi TAK, sobie NIE WIEM.

    11. Kartoteka Środków Trwałych - po każdej zmianie - TAK
    12. Nabycie, zmiana, likwidacja ŚT - po każdym wystąpieniu - TAK

    Czy jeszcze coś pominąłem? Najważniejsze chyba dla mnie to punkt 10 bo
    to marnotrawstwo papieru jeśli i tak każdy paragon wędruje jako pozycja
    do KPiR oraz do rejestrów VAT.

    Z góry dziękuję za odpowiedź.

    Pozdrawiam,
    --
    Łukasz

  • 2. Data: 2010-07-08 12:44:21
    Temat: Re: Jednoosobowa DG - co drukować na papierze ??
    Od: Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org>

    W dniu 2010-07-08 09:30, Łukasz pisze:
> [...]
    > Wybrałem kwartalną metodę rozliczania się z pdof i vat.

    > 8. Formularz PIT-5 - miesięcznie - NIE KONIECZNIE (na jego podstawie

    Jak się rozliczasz kwartalnie, to po co chcesz go miesięcznie drukować?

    --
    Paweł Muszyński
    Skateshop http://sklep.e-street.pl

  • 3. Data: 2010-07-08 13:01:25
    Od: Łukasz <"\\#/"@o2.pl>

    Ok, zgadza się, przelew za pdof płacę kwartalnie. A co z tymi paragonami??

  • 4. Data: 2010-07-08 23:04:58
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 08 Jul 2010 09:30:13 +0200, Łukasz napisał(a):

    > 1. PKPiR - miesięcznie - TAK

    Chyba kwartalnie?

    > 4. Rejestry VAT ogólne - kwartalnie - TAK
    > 5. Rejestry VAT ogólnie sumy - kwartalnie - TAK

    Jeśli masz za dużo papieru.. ;)

    > 10. Paragony niefiskalne (nie posiadam jeszcze kasy fiskalnej bo
    > sprzedaż detaliczna nie przekroczyła w 1-szym roku 20tys.zł.) - każda
    > sprzedaż - klientowi TAK, sobie NIE WIEM.

    Jeśli klient koniecznie potrzebuje...

    > 11. Kartoteka Środków Trwałych - po każdej zmianie - TAK
    > 12. Nabycie, zmiana, likwidacja ŚT - po każdym wystąpieniu - TAK

    Jeśli koniecznie musisz... Nie prościej w programie?

    > Czy jeszcze coś pominąłem? Najważniejsze chyba dla mnie to punkt 10 bo
    > to marnotrawstwo papieru jeśli i tak każdy paragon wędruje jako pozycja
    > do KPiR oraz do rejestrów VAT.

    Możesz to z czystym sumieniem olać. Musisz tylko zrobić zestawienia
    miesięczne sprzedaży nie ewidencjonowanej fakturami zgodnie z
    rozporządzeniem o KPiR. Prosta tabelka. Później to możesz zaksięgować DW.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl