  • 1. Data: 2010-07-06 10:46:57
    Temat: Import usług z rabatem 100%
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Zaimportowalem usługę niematerialną, rozliczaną
    miesięcznie. Kilka dni po zakończeniu miesiąca
    sprzedawca przysłał mi informację że w systemie
    czeka na mnie invoice, a kolejnego dnia okazało się
    że "promocyjnie" odstępują od obciążania karty ("charge has been waived").

    Czy taki import powinien się znaleźć na fakturze wewnętrznej z ceną
    pierwotną (przed rabatem),
    powienien ale z zerową należnością, czy może nie powinien ?
    Obowiązek podatkowy tutaj nie wystąpi, bo podstawa opodatkowania jest
    zerowa,
    ale czy to ma wpływ na treść faktury?

    --
    Tomek

  • 2. Data: 2010-07-06 13:38:51
    Temat: Re: Import usług z rabatem 100%
    Od: <s...@a...pl>

    Jesli jest tak, jak piszesz, to formalnie tylko nie naliczyli opłaty (uznali, że
    już zapłaciłeś). Sposób płatności, terminy płatności na podstawę opodatkowania
    chyba nie wpływają, co nie?

  • 3. Data: 2010-07-06 14:04:30
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 06-07-2010 o 15:38:51 <s...@a...pl> napisał(a):

    > Jesli jest tak, jak piszesz, to formalnie tylko nie naliczyli opłaty
    > (uznali, że już zapłaciłeś). Sposób płatności, terminy płatności na
    > podstawę opodatkowania chyba nie wpływają, co nie?

    "Podstawę opodatkowania zmniejsza się o kwoty udokumentowanych, prawnie
    dopuszczalnych i obowiązkowych rabatów (bonifikat, opustów, uznanych re-
    klamacji i skont) ..." - to się nie liczy?

    No i w przypadku importu usług mamy:

    29.7. Podstawą opodatkowania w imporcie usług jest kwota, którą
    usługobiorca jest obowiązany zapłacić

    Czyli nie ma podstawy opodatkowania. Nie wiem tylko jak to się przekłada
    na fakturę..

    --
    Tomek

  • 4. Data: 2010-07-06 16:39:34
    Od: <s...@a...pl>

> [...]

    >klamacji i skont) ..." - to się nie liczy?

    >że "promocyjnie" odstępują od obciążania karty

    Choć jest to jakaś ulga, ale rabatem/bonifikatą/opustem bym tego nie nazwał.
    Skorygowanego rachunku nie dostałeś, a więc usługa kosztuje. A że nei obciażą, a
    to tak w nagrodę.

    >No i w przypadku importu usług mamy:
    >29.7. Podstawą opodatkowania w imporcie usług jest kwota, którą usługobiorca
    >jest obowiązany zapłacić
    ^^^^^^^^^^

    Po zapłaceniu nie był być zobowiązany, a musiałbyś to rozliczyć. Tu oni
    "zapłacili" za ciebie. Żeby to jeszcze jakaś darowizna nie wyszła :)

  • 5. Data: 2010-07-06 17:34:14
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 06-07-2010 o 18:39:34 <s...@a...pl> napisał(a):

    > Choć jest to jakaś ulga, ale rabatem/bonifikatą/opustem bym tego nie
    > nazwał. Skorygowanego rachunku nie dostałeś, a więc usługa kosztuje. A
    > że nei obciażą, a to tak w nagrodę.

    Na rachunku mam:

    Total charges: X
    Amount forgiven on July 4: -X

    - przy czym jak wynika z treści ten "amount forgiven" pojawił się tam
    dopiero przedwczoraj :)

    > Po zapłaceniu nie był być zobowiązany, a musiałbyś to rozliczyć. Tu oni
    > "zapłacili" za ciebie. Żeby to jeszcze jakaś darowizna nie wyszła :)

    Kwota jest groszowa więc kwestia dla mnie jest tylko taka żeby
    nie dostać jakiegoś głupiego mandatu.
    Przyznam że dalej tego nie czuję, ale chyba wpiszę na fakturę wewnętrzną i
    nie odliczę.

    --
    Tomek