  • 1. Data: 2004-03-31 08:09:41
    Temat: Jestem przerażony
    Od: "Kubik" <p...@t...adres.nie.istnieje>

    Witam!

    Przed chwilą dokonałem sobie prostego obliczenia wielkości mojej
    potencjalnej, zapewnionej własnymi środkami, emerytury.

    Przyjąłem założenie, że co miesiąc odkładam (inwestuję w TFI, niekoniecznie
    polskie) 250zł - co jest zaledwie cząstką tego, co zmuszony jestem płacić
    na ubezp. emeryt. w ZUS. Rentowność zgromadzonych środków
    ustaliłem na 8% - myślę, że jest to realna wielkość. No i jak 2+2
    wychodzi mi, że po 30 latach będę miał odłożone jakieś 500 tys. zł.
    co zapewni mi godziwą emeryturę już w wieku 55 lat! Co więcej,
    rozsądnie gospodarując, do końca życia nie zdąże wydać tej kwoty
    gdyż w dużej części stanę się rentierem i emerytura będzie głównie
    pochodziła z odsetek od kapitału.

    Jak do tego ma się złodziejstwo ZUSu?

    Czy popełniam gdzieś błąd? Czy ktoś liczył sobie coś podobnego?

    pozdrawiam
    Adam

  • 2. Data: 2004-03-31 10:37:12
    Temat: Re: Jestem przerażony
    Od: /slawek <w...@W...pl>

    Użytkownik Kubik napisał:

> [...]
    > wychodzi mi, że po 30 latach będę miał odłożone jakieś 500 tys. zł.
    > co zapewni mi godziwą emeryturę już w wieku 55 lat! Co więcej,

    Raczej 270 tys. (przy założeniu miesięcznej kapitalizacji, 20% podatku i
    30 latach składania) bez uwzględnienia inflacji.

    --

    /slawek/szczecin
    http://windsurfing.sytes.net

  • 3. Data: 2004-03-31 11:12:49
    Od: "Kubik" <p...@t...adres.nie.istnieje>

    "/slawek" <w...@W...pl> wrote in message

    > Raczej 270 tys. (przy założeniu miesięcznej kapitalizacji, 20% podatku i
    > 30 latach składania) bez uwzględnienia inflacji.
    Racja! W ten sposób Belka pozbawił mnie emerytury :)

    Poza tym i tak zrobiłem błąd w obliczeniach - bez podatku wychodzi 370 tys.
    Hmmm... to i tak nie najgorzej.

    pozdr
    Adam

  • 4. Data: 2004-03-31 11:33:45
    Od: misman <m...@r...NIESPAM.pl>

    On Wed, 31 Mar 2004 12:37:12 +0200, /slawek wrote:

    > Raczej 270 tys. (przy założeniu miesięcznej kapitalizacji, 20% podatku i
    > 30 latach składania) bez uwzględnienia inflacji.

    Jakby tego nie liczyć, to też niemało - i w żaden znany mi sposób
    nieosiągalne w przypadku pobierania jałmużny - pardon - emerytury z
    ZUS. A poza tym przelicznik wynosił 250 PLN - czyli mniej niż połowa
    płaconego obecnie haraczu dla ZUS.

    --
    Pozdrawia m.

  • 5. Data: 2004-03-31 11:37:14
    Od: "Krzysztof Bajorek" <k...@w...plNOSPAM>

    8% jest nie realne !!!
    i cvo z tego ze bedziesz mial 500 czy 270 tys ?? a inflacje uwzględniłes
    ???

    pozdr
    Krzysztof Bajorek

  • 6. Data: 2004-03-31 12:11:09
    Od: "kapiter" <a...@w...pl>

    > Czy popełniam gdzieś błąd? Czy ktoś liczył sobie coś podobnego?

    A zapomniałeś o umowie pokoleniowej ???

    fart

    PS
    na razie wstrzymalem sie od mocniejszych wypowiedzi

  • 7. Data: 2004-03-31 12:27:01
    Od: "Kubik" <p...@t...adres.nie.istnieje>

    "kapiter" <a...@w...pl> wrote in message

    > A zapomniałeś o umowie pokoleniowej ???
    Ty chyba sobie żartujesz, albo zabrakło smile'a na końcu twojego postu.

    1. Ktoś ze mną tą umowę zawierał?
    2. Gdzie się podziały składki moich rodziców?
    3. To ja mam finansować polityczne złodziejstwo?
    4. Zabraniasz mi odkładać MOJE pieniądze na MOJĄ emeryturę?
    5. Obecny system już zbankrutował. Ponadto mamy niż demograficzny
    i 30% bezrobocia. Ciekawe, kto będzie płacił na moją "państwową" emeryturę.

    Adam

  • 8. Data: 2004-03-31 12:34:41
    Od: "Kubik" <p...@t...adres.nie.istnieje>

    "Krzysztof Bajorek" <k...@w...plNOSPAM> wrote in message

    > 8% jest nie realne !!!
    To chciałbym właśnie poddać dyskusji. Jednak 8% ponad inflację IMHO
    jest realne. Poza tym na inwestowaniu w polskie instrumenty świat się nie
    kończy.

    W optymistycznym wariancie zakładam, że na świecie nie zapanuje totalna
    stagnacja gospodarcza i pomimo wysiłków polityków gospodarka
    będzie szła do przodu. Pesymistycznego wariantu nie ma co przyjmować,
    bo jeżeli gospodarka padnie to państwo też pieniędzy mi z nieba nie da.

    > i cvo z tego ze bedziesz mial 500 czy 270 tys ?? a inflacje uwzględniłes
    Jak to co z tego?

    pozdr
    Adam

  • 9. Data: 2004-03-31 13:02:17
    Od: "toster" <t...@W...pl>

    > A zapomniałeś o umowie pokoleniowej ???

    Czy to jest ta sama umowa, która każe zabierać na niemiecki lub szwajcarski
    "ZUS" 16%, a na polski 48%?

    Tomek

  • 10. Data: 2004-03-31 13:19:14
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Kubik napisał:

> [...]
    >
    > To chciałbym właśnie poddać dyskusji. Jednak 8% ponad inflację IMHO
    > jest realne. Poza tym na inwestowaniu w polskie instrumenty świat się nie

    8% ponad inflację?
    Gdzie tyle dają? 5% ponad inflację - może. Tyle mozna teraz dostać jak
    trafi się na super promocję a i to gwarantowane tylko a ograniczony czas.

    To sie nie liczy przychodow, to nie jest rozsądny rachunek ekonomiczny.
    To wbrew zasadom "ostrożnej wyceny".
    Zawsze bierze się nanizszy pewny dochód i najwyższe prognozowane koszty.
    Wtedy mamy większe szanse że rozczarujemy się mile ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl