  • 1. Data: 2002-05-21 21:51:58
    Temat: Jeszcze VAT 7
    Od: ".:: Wojtek ::." <b...@p...onet.pl>

    1. Czy w pozycji D3 53 (opodatkowanie zakupu towarów pozostałych, związanych
    wyłącznie ze sprzedażą opodatkowaną) nalezy wpisac tylko wartość zakupu
    netto bez 0% i zwolnionej?
    2. Czy 0% i zwolnione gdzies ujmujemy w deklaracji?

  • 2. Data: 2002-05-21 21:54:44
    Temat: Re: Jeszcze VAT 7
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik .:: Wojtek ::. <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:acefiu$qkv$...@n...onet.pl...
    > 1. Czy w pozycji D3 53 (opodatkowanie zakupu towarów pozostałych,
    związanych
    > wyłącznie ze sprzedażą opodatkowaną) nalezy wpisac tylko wartość zakupu
    > netto bez 0% i zwolnionej?

    Tak

    > 2. Czy 0% i zwolnione gdzies ujmujemy w deklaracji?

    Nie

    Orka

  • 3. Data: 2002-05-22 09:49:39
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Orka" <o...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik .:: Wojtek ::. <b...@p...onet.pl> w wiadomości do
> [...]

    Hmm, ja zawsze 0% ujmuje. Zakupy opadatkowana stawką 0% to przeciez tez
    zakupy *opodatkowane* ! Czy nie wpisywanie zakupów 0% ma jakąś podstawę
    parwną?

    BaLab

  • 4. Data: 2002-05-22 13:22:24
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik BaLab <b...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:acfpvt$dm6$...@n...tpi.pl...

    > Hmm, ja zawsze 0% ujmuje. Zakupy opadatkowana stawką 0% to przeciez tez
    > zakupy *opodatkowane* ! Czy nie wpisywanie zakupów 0% ma jakąś podstawę
    > parwną?

    --------
    Oczywiście, że ma.
    Zajrzyj do rozp. MF z dnia 26 października 2000 r.
    w sprawie wzorów deklaracji podatkowych dla podatku od towarów i usług oraz
    podatku akcyzowego - załącznik nr 2

    Orka

  • 5. Data: 2002-05-22 14:35:49
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

> [...]
    > Zajrzyj do rozp. MF z dnia 26 października 2000 r.
    > w sprawie wzorów deklaracji podatkowych dla podatku od towarów i usług

    Rozumiem, że chodzi o fragment:
    --------------
    Część D. ROZLICZENIE PODATKU NALICZONEGO
    1. W tej części wykazuje się wyłącznie zakupy, w stosunku do których
    podatnikowi przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego od
    naleznego lub zwrot podatku naliczonego (...)
    ----------------
    Tak więc twierdzisz, że dla zakupów 0% te prawa nie przysługują? IMHO
    przysługują, tyle tylko, że stosując stawkę 0% vat do odliczenia
    wyniesie 0 zł :-).
    To tak jak z opodatkowaniem stawką 0%: to że wymiar podatku wynosi 0 zł,
    nie oznacza, że towar nie jest opodatkowany.
    Konkluzja: wpisujemy netto zakupów we wszystkich stawkach (oczywiscie
    bez zwolnionych i nie podlegających pod VAT).

    Chyba, że się mylę (?).

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 6. Data: 2002-05-22 14:48:48
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik BaLab <b...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:acgalh$jd5$...@n...tpi.pl...

    > Tak więc twierdzisz, że dla zakupów 0% te prawa nie przysługują? IMHO
    > przysługują, tyle tylko, że stosując stawkę 0% vat do odliczenia
    > wyniesie 0 zł :-).

    Możesz odliczyć podatek - jeżeli go nie ma to co chcesz odliczać?

    > To tak jak z opodatkowaniem stawką 0%: to że wymiar podatku wynosi 0 zł,
    > nie oznacza, że towar nie jest opodatkowany.

    Nie mieszaj sprzedazy z zakupem

    Orka

  • 7. Data: 2002-05-22 14:57:17
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    > Użytkownik BaLab <b...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    > napisał:acgalh$jd5$...@n...tpi.pl...

    IMHO

    > Możesz odliczyć podatek - jeżeli go nie ma to co chcesz odliczać?

    Ja wiem, że to wygląda absurdalnie - takie to już nasze prawo :-).

    Prawo do odliczenia 0 zł w wypadku zakupów nie jest tym samym co
    brak prawa do odliczenia!

    Tak jak - opodatkowanie stawką 0% nie jest tym samym co zwolnienie z
    podatku! Choć każdy rozsądny człowiek niezindoktrynowany ustawą o VAT,
    powie, że 0% oznacza, że podatku nie ma :-))).

    To było dowodzenie przez analogię :-)).

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 8. Data: 2002-05-22 15:13:20
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik BaLab <b...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:acgbts$rpq$...@n...tpi.pl...

    > Prawo do odliczenia 0 zł w wypadku zakupów nie jest tym samym co
    > brak prawa do odliczenia!

    Żeby mówić o prawie do odliczenia podatku naliczonego to podatek naliczony
    musi istnieć.
    Sprawdź definicję podatku naliczonego z art. 19 ust. 2 ustawy.

    > To było dowodzenie przez analogię :-)).

    W prawie podatkowym nie ma miejsca na analogię.

    Orka

  • 9. Data: 2002-05-22 15:25:17
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

> [...]
    naliczony
    > musi istnieć.
    > Sprawdź definicję podatku naliczonego z art. 19 ust. 2 ustawy.

    Cytat:
    ---------
    2. Kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku określonych w
    fakturach stwierdzających nabycie towarów i usług,
    ---------
    Moje faktury zakupu na książki mają w rubryce suma kwotę 0 zł. Czyli
    podatek jest, a jego wymiar to 0 zł.

    Jedynym słowem, nieprawda, że niczego nie ma, nic jest! ;-)

    BaLab

  • 10. Data: 2002-05-22 15:36:30
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik BaLab <b...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:acgdi9$9ao$...@n...tpi.pl...

    > Jedynym słowem, nieprawda, że niczego nie ma, nic jest! ;-)
    >
    > BaLab

    :-)))))

    Orka