  • 1. Data: 2002-05-21 21:11:05
    Temat: zasiłek rodzinny
    Od: "Witek" <l...@k...net.pl>

    Witam

    Jest taka sytuacja.
    Pracuję w firmie na pełnym etacie i w 2001 roku uzyskałem dochód powiedzmy
    Poza pracą prwadzę działalność na karcie podatkowej i opłacam składkę na
    ubezpieczenie
    zdrowotne.
    Do obliczenia czy przysługuje mi zasilek rodzinny sumuję kwotę X z pracy
    etatowej
    i podstawe składki zdrowotnej za 2001 r , ktora wynosi łącznie14499,25 zł.
    Razem daje to kwote w mojej rodzinie 552 zł na osobe i przekracza kwote 548
    zł tracę w ten sposob prawo do zasiłku.

    Moje pytanie brzmi:
    czy moge odliczyć składkę na ubezpieczenie zdrowotne z działalności
    gospodarczej
    (płace tylko zdrowotne, podatku nie ponieważ zdrowotne jest wyższe), czy
    kwotę podatku
    z karty podatkowej przysłanej z US, czy nic nie mogę odliczyć . Kwota ktorą
    przekraczam
    to tylko 48 zł w 2001r i cokolwiek z tych dwoch rzeczy bym odliczył załapię
    sie na zasiłek.

    O ile to mozliwe piszcie w odpowiedzi podstawe prawną.

    Witek

  • 2. Data: 2002-05-22 14:13:42
    Temat: Re: zasiłek rodzinny
    Od: "DarekS" <d...@p...onet.pl>

    "Witek" <l...@k...net.pl> wrote in message news:aced15$neq$1@news.tpi.pl...
> [...]
    załapię
    > sie na zasiłek.
    >
    > O ile to mozliwe piszcie w odpowiedzi podstawe prawną.

    AFAIK to od 1 maja ZUS do wniosku o przyznanie zasiłku rodzinnego życzy
    sobie zaświadczenie z US o wysokości dochodu osiągniętego w roku 2001 (stąd
    takie kolejki w urzędach) i na podstawie tego zaświadczenia oblicza dochód
    na 1 członka rodziny. O ile się nie mylę to sumuje się dochody małżonków
    więc nie tylk Twoje doch. z etatu i DG ale również żony.
    Zajrzyj na stronę ZUS-u (http://www.zus.pl/swiadcze/zas005.htm)

    Darek