  • 1. Data: 2005-06-21 20:56:59
    Temat: Jeszcze raz spółka cywilna
    Od: "Bati" <b...@p...onet.pl>

    Mam proste pytanie co dzieje się z umowa najmu loklau zawartą przez spółkę
    cywilną, po rozwiązaniu tej spółki. Czy stronami powyższej umowy bedzie
    każdy ze wspólników s.c., czy też umowa ulegnie rozwiązaniu ?
    Z góry dzięki.

  • 2. Data: 2005-06-21 21:10:44
    Temat: Re: Jeszcze raz spółka cywilna
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Bati" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Mam proste pytanie co dzieje się z umowa najmu loklau zawartą przez spółkę
    > cywilną, po rozwiązaniu tej spółki. Czy stronami powyższej umowy bedzie
    > każdy ze wspólników s.c.,

    Stronami takiej umowy SĄ z natury rzeczy wszyscy wspólnicy tej spółki, jako
    że spółka taka nie posiada osobowości prawnej żeby występować jako strona
    umowy.

    Tak czy owak nie jesteś w stanie wejść w prawa jedynego najemcy bez zgody
    wynajmującego.

    Zobrazuję to przykładem - stronami umowy (najemcami) są dwaj wspólnicy o
    majątku osobistym jeden 1000 zł, a drugi 1 000 000 zł.
    Jak myślisz, czy dla wynajmującego nie ma znaczenia czy może ściągać ew.
    długi z majątku 1000 zł czy z 1 001 000?
    Bo IMO ma, więc jeśli on nie wyrazi zgody, to nawet w przypadku zgody
    między wspólnikami nie możecie prawem do tej umowy najmu sami rozporządzić.

  • 3. Data: 2005-06-22 08:52:10
    Od: "Bati" <b...@p...onet.pl>

    Dzięki

    Mam taki pomysł, jeden ze wspólników dokona cesji umowy najmu na osobę "3"
    (za zgodą wynajmującego). A potem wypowie umowę spółki. Trochę bezczelne,
    ale to chyba jedyne rozwiązanie.