  • 1. Data: 2005-06-21 15:13:53
    Temat: Koszty?
    Od: "Nonstop" <n...@n...net.pl>

    Witam,
    Widze to sporo ogloszen o tresci "Dam Koszty". Czy to jest legalne, i co z
    tego osoba ktora wystawia FV, przeciesz musi zaplacic VAT od takiej faktury.
    O co tu chodzi?????????

    Teed

  • 2. Data: 2005-06-21 17:09:48
    Temat: Re: Koszty?
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Nonstop" <n...@n...net.pl> napisał w wiadomości

    > Witam,
    > Widze to sporo ogloszen o tresci "Dam Koszty". Czy to jest legalne, i co z
    > tego osoba ktora wystawia FV, przeciesz musi zaplacic VAT od takiej
    > faktury. O co tu chodzi?????????

    Zapewne "dam" oznacza "sprzedam", tak żeby na VAT starczyło i nie tylko na
    VAT.

  • 3. Data: 2005-06-21 18:11:43
    Od: ":-\(..." <...@m...il>

    Użytkownik "Nonstop" <n...@n...net.pl> napisał w wiadomości
    > Widze to sporo ogloszen o tresci "Dam Koszty". Czy to jest legalne,

    nie

    zobacz:
    http://etyka.opoka.org.pl/poszukiwanielewych.html
    http://www.popon.pl/archiwum/walka/walka83.html
    http://adi777.republika.pl/kompas-pliki/koszty1.html

    >i co z tego osoba ktora wystawia FV, przeciesz musi zaplacic VAT od takiej
    >faktury. O co tu chodzi?????????

    Ależ mu zapłacisz cały VAT plus kawałek PIT/CIT.
    Generalnie chodzi o skubnięcie fiskusa,
    Niektórzy powinni dostać zwrot VAT, na który długo się czeka i prawie zawsze
    ma się kontrolę.
    Lepiej im się opłaca zwiększyć fikcyjnie sprzedaż, by nie mieć zwrotu z US ,
    ale od kupca faktury.
    Fikcyjny wzrost sprzedaży jest także korzystny przy ubieganiu się o kredyt w
    banku.
    Faktura taka może być trefna (nigdzie nie zaksięgowana) i kłopoty gotowe.
    Fakturę można kupić już za pięć procent jej wartości. To najprostszy sposób
    na obniżenie podatku dochodowego, a nawet zredukowanie go do zera. Koszty
    obniżają dochód. Im mniejszy dochód, tym mniejszy podatek.
    Powiedzmy, że ktoś musi zapłacić 100 tys. podatku. Kupuje wtedy fakturę
    opiewającą np. na 50 tys. Wystawcy płaci za nią z reguły prowizję - od 5 do
    15 proc. (czyli w tym przypadku 2,5-7,5 tys. zł). Z reguły musi też zapłacić
    VAT - 22 lub 7 proc. W sumie na fakturę wyda maks. 20 tys. zł. W koszty
    wrzuca sobie aż 50 tys. Dzięki temu płaci połowę podatku. Najbardziej
    popularnymi usługami wykorzystywanymi do tego procederu są usługi
    niematerialne, ponieważ trudno udowodnić ich fikcyjność.
    Ten proceder zawsze trwał i wiedzą o nim służby skarbowe i policja.
    " Policja ujęła 26-letnią mieszkankę Świdnicy (Dolnośląskie), która
    umieszczała w Internecie ogłoszenie brzmiące: "Dam koszty - każda usługa".
    Kobiecie przedstawiono m.in. zarzut narażenia Skarbu Państwa na straty z
    tytułu zwrotu nienależnego podatku VAT. Kobieta prowadząca w zamian za
    równowartość 22 procent podatku VAT od wystawionej faktury "sprzedawała"
    tzw. koszty niematerialne, czyli fikcyjne szkolenia, reklamy, sympozja,
    konsulting."

  • 4. Data: 2005-06-21 19:00:23
    Od: "Greg" <m...@o...pl>

    Użytkownik ":-(..." <...@m...il> napisał w wiadomości

> [...]

    > zapłacić VAT - 22 lub 7 proc. W sumie na fakturę wyda maks. 20 tys. zł. W
    > koszty wrzuca sobie aż 50 tys. Dzięki temu płaci połowę podatku.

    No chyba nie do końca...
    Koszt pomniejsza dochód, a nie podatek :)
    Ewentualna korzyść podatkowa wyniesie więc nie 50K
    a 50K*efektywna stawka podatku (załóżmy 40%) czyli
    ca. 20K. I w ten sposób wychodzi na zero:)

    Pozdr
    Greg.

  • 5. Data: 2005-06-21 21:15:15
    Od: ":-\(..." <...@m...il>

    Użytkownik "Greg" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > ca. 20K. I w ten sposób wychodzi na zero:)

    Policz jeszcze raz. Oddziel VAT od netto , od PIT .
    Niemniej tak czy siak korzystanie z tej formy "oszczędności" może się per
    saldo nie opłacać.
    "Kto nie ryzykuje,..."

  • 6. Data: 2005-06-22 06:32:34
    Od: "Bozoo" <...@...com>

    > ( ....... )

    A ja sie spotkałem z taką sprzedażą kosztów:
    Na stacji benzynowej większość klientów to indywidualni
    i nie biorą faktur a tylko paragony. A czasem nawet ich nie
    dostają. Jeśli np. zbierze się takich niewydanych paragonów
    na np. 100000 w ciągu roku, to jest paliwo sprzedane
    właśnie za tą kwotę, bez dokumentów na to. A skoro stacja
    musi sie rozliczyć ze sprzedanego paliwa, to papier na to musi
    być. Skoro i tak komplet podatków od tego zostało zapłacone,
    to teraz można druknąć zaprzyjaźnionej firmie fakturkę na ową
    kwotę. "Kupiec" będzie miał z tego 20000 samego vatu, więc
    te 10000 chętnie zapłaci.

  • 7. Data: 2005-06-22 07:15:44

    Użytkownik "Bozoo" <...@...com> napisał w wiadomości
    > kwotę. "Kupiec" będzie miał z tego 20000 samego vatu, więc
    > te 10000 chętnie zapłaci.

    Dla samego VATu "skórka nie warta wyprawki"
    Przecież i tak cały VAT ze sprzedaży jest do oddania, obojętnie czy na konta
    dostawców faktur czy US.
    Te promille z odsetek bankowych w przesuniętych terminach płatności nie
    rekompensują stresu lewizny.