  • 1. Data: 2005-03-04 18:59:48
    Temat: Jeszcze raz stypendium (rozliczenie 2004)
    Od: "Bogdan" <b...@p...onet.pl>

    Witam,
    W nawiązaniu do jednego z ostatnich newsów: "dochody ze stypendiów na
    studiach" mam pytanie:
    dostawałem stypendium socjalne przez cały 2004 rok i zastanawiam się czy
    takie stypendium (socjalne) powinienem zgłosić do dochodu w rozliczeniu
    rocznym.

    Pozdrawiam
    Bogdan

  • 2. Data: 2005-03-04 23:13:43
    Temat: Re: Jeszcze raz stypendium (rozliczenie 2004)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Mar 2005, Bogdan wrote:

> [...]
    >+ takie stypendium (socjalne) powinienem zgłosić do dochodu w rozliczeniu

    Wziąłbyś w garść ustawę...
    Może by to spasowało:

    Art. 21. 1. Wolne od podatku dochodowego są:
    [...]
    40) świadczenia pomocy materialnej dla uczniów, studentów, uczestników
    studiów doktoranckich i osób uczestniczących w innych formach kształcenia,
    pochodzące z budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego
    oraz ze środków własnych szkół i uczelni - przyznane na podstawie
    odrębnych przepisów o systemie oświaty, o szkolnictwie wyższym, o wyższych
    szkołach zawodowych oraz o stopniach naukowych i tytule naukowym oraz o
    stopniach i tytule w zakresie sztuki,

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)