  • 11. Data: 2014-06-26 19:10:04
    Temat: Re: KPiR i VAT - duplikat faktury z poprzedniego roku
    Od: Murzyńska Murzyńskość Jestem Literatem <h...@a...pl>

    > To jest takie samo pytanie, jak "nie wiem czy wystawiłem fakturę".

    No nie do konca. Po pierwsze mam obowiazek otoczyc wielka troską takie
    dokumenty. Po drugie latwo sprawdzic w ksiegowosci papierowej lub
    elektronicznej. Po trzecie ja mam kopie, a ktos ma oryginal. Po czwarte
    - wystawianie FV zalezy od wystawiajacego. Ma nad tym kontrole.

    Wiec moim skromym zdaniem to calkiem / znacznie inny przypadek niz bycie
    odbiorcą faktury. Gdzie mozna stwierdzic, ze jest w ksiegowosci
    rozliczona lub nie.

    > Wcale nie dowcip, w archiwach (jeśli ktoś ma) powinien być post gościa,
    > któremu wcięło stosik papierów, a nie wiedział czy wystawił fakturę
    > za jedno "zdarzenie gospodarcze". Klienta nie znał, "jednorazowy",
    > nikt nie pamięta czy brał towar czy nie (coś w płynie AFAIR, może
    > paliwo, w każdym razie inwentaryzacja mogła nie wykazać "w granicach
    > dopuszczalnego błedu").

    Co j.w. nie znaczy, ze to o czym piszesz, nie moze sie zdarzyc. Ale j.w.
    nie jest to identyczny przypadek. Wystawianie faktur jest jakby
    obarczone "nalezyta starannoscia". Otrzymywanie (nie rozliczanie!) - nie
    jest, bo jest niezalezne od otrzymujacego (w takim stopniu jak wystawianie)

    > Jeśli się okaże, że niewiedzący popełnił pomyłkę, zapłaci za nią, więc
    > lepiej wybrać "bezpieczniejszy" wariant.
    > Jak się da sprawdzić, czy kontrahent wysłał poleconym, to sprawdzić.

    Ale to moze sprawdzic wysylajacy.

    --

    Uwaga! Delfiny i małpy dołączą do internetu! Średnie IQ
    internautów ma dzięki temu szansę znacząco... wzrosnąć!

    http://antyweb.pl/delfiny-i-malpy-dolacza-do-interne
    tu/

    Czyż nie? ;)