  • 1. Data: 2003-02-07 13:21:23
    Temat: KPiR i wspolwlasnosc ST
    Od: "Claymore" <n...@r...com>

    Witam Grupowiczow.

    Mam pytanie dot. sposobu wpisywania w KPiR wydatkow zwiazanych z
    eksploatacja ST (samochodu), ktorego osoba prowadzaca jednoosobowa DG jest
    wspolwlascicielem (jest wlascicielem np. 75%).
    Kwota na fakturze dotyczy "calosci" pojazdu, wiec jak rozumiem nie mozna jej
    wpisac bezposrednio, tylko trzeba odpowiednio (procentowo) zmniejszyc. Czy -
    a jest tak, to gdzie - nalezy udokumentowac powod tego "przeliczenia": na
    odwrocie faktury, w KPiR (w kolumnie "Uwagi"), w jakims dokumencie
    wewnetrznym czy ... ?

    Z gory dziekuje za pomoc

    Pozdrawiam

    Claymore

  • 2. Data: 2003-02-07 14:00:19
    Temat: Re: KPiR i wspolwlasnosc ST
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Claymore napisał:
> [...]
    > a jest tak, to gdzie - nalezy udokumentowac powod tego "przeliczenia": na
    > odwrocie faktury, w KPiR (w kolumnie "Uwagi"), w jakims dokumencie

    Jeżeli przedsiębiorca ma w samochodzi udział 75% to tyle wartości
    amochodu może amortyzować.
    Natomiast jeżeli tylko on używa tego samochodu to wydatków
    eksploatacyjnych dzielic nie trzeba.

    Co do sytuacji gdy jednak drugi właściciel rowniez samochodu uzywam to
    słyszałam rózne opinie.
    Jedyna pewna to to, ze jeżeli US nie może Ci udowowdnic że samochód jest
    uzywany nie tylko do DG to machnij ręka i pakuj wszystkow koszty.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl