  • 1. Data: 2002-11-13 17:04:08
    Temat: Umowa o dzieło - Niewypłacone pieniądze - Pomocy.
    Od: "Damian" <x...@p...onet.pl>

    Witam na grupie

    Byłem agentem ubezpieczeniowym.Pracując w firmie ubezpieczeniowej
    na umowę o dzieło , w której wykonałem określoną ilość umów.
    Szef firmy , zginął w wypadku , miał założone konto gospodarcze na którym
    są pieniądze.
    Dzieło wykonałem .W jaki sposób mogłbym odzyskać należne mi pieniądze.

    Dzięki z góry za każdą pomoc.

  • 2. Data: 2002-11-14 00:53:21
    Temat: Re: Umowa o dzieło - Niewypłacone pieniądze - Pomocy.
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 13 Nov 2002, Damian wrote:

> [...]
    >+ są pieniądze.
    >+ Dzieło wykonałem .W jaki sposób mogłbym odzyskać należne mi pieniądze.

    Były kilka(naście) dni temu dwa wątki (jeden tu, drugi chyba
    na *.prawo) związane z kwestiami podatkowymi "w razie śmierci".
    Jakbyś mógł sprawdzić (googlem na przykład) - tam pętały
    się jakieś linki do przepisów zahaczających o rożne sprawy.
    IMHO - spadkobiercy muszą zrealizować zobowiązania zmarłego,
    niezależnie czy przyjmą spadek wprost czy "z dobrodziejstwem";
    poszkodowany byłbyś tylko jakby DG była 'na minusie'.

    Ja bym poszukał spadkobierców (prawdopodobnie od najbliższej
    rodziny poczynając), oczywiście nie wypuszczaj umowy z rąk !
    Jest prawdopodobne że ktoś przejmie DG - wtedy uderzasz do
    niego...

    Pozdrowienia, Gotfryd