  • 1. Data: 2004-11-08 01:02:28
    Temat: Kalkulator celny - co do czego?
    Od: "DavidPL" <d...@o...pl>

    Witam,
    Chcę kupić sobie na eBay'u kilka części do kompa (jakby nie patrzeć są
    troszkę tańsze niż w kraju) i domyślam się że będę musiał zapłacić cło + kto
    wie co jeszcze...
    Na stronie urzędu celnego znalazłem kalkulator
    https://www.celina.krakow.uc.gov.pl/kalkulator/index
    .jsp
    ale nie za bardzo wiem co do czego...
    Z kodem towaru i kraju sobie poradziłem, ale nie mam pojęcia co wpisać w
    FOB, CIF, koszty frajowe poniesione, koszty krajowe jakie będą poniesione,
    kody dodatkowe itp.
    Będę bardzo wdzięczny jeśli ktoś łopatologicznie napisze co mam tam wpisać.

    --
    Pozdrawiam,
    Dawid Szałęga

    P.S. I tak przy okazji czy czasami nie będzie z tym tyle zachodu że
    przestanie się opłacać?

  • 2. Data: 2004-11-10 14:38:34
    Temat: Re: Kalkulator celny - co do czego?
    Od: "kamilfrej" <k...@i...pl>

    jeśli te części sa sprzedawane z niemiec to już są towarem wspólnotowym
    czyli cła za te towary nie płacisz
    podatku też jeśli nie jesteś płatnikiem VAT- zasady zakupu towaru na Ebayu
    są takie same jak na allegro więc nie powinieneś płacić za nic oprócz
    kosztów wysyłki

  • 3. Data: 2004-11-10 22:48:01
    Od: "DavidPL" <d...@o...pl>

    Użytkownik "kamilfrej" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > podatku też jeśli nie jesteś płatnikiem VAT- zasady zakupu towaru na Ebayu
    > są takie same jak na allegro więc nie powinieneś płacić za nic oprócz

    Dzięki za odpowiedź...
    Napisz jeszcze jeśli możeszcz i masz ochotę co w przypadku gdyby to były
    zakupy na amerykańskim eBayu czyli towar z USA.

    --
    Pozdrawiam,
    Dawid Szałęga