  • 1. Data: 2004-11-07 23:16:50
    Temat: ryczalt - placona byla niewlasciwa stawka :(
    Od: "paszczo" <m...@o...pl>

    Witam,

    troche historii:

    2000 - zalozylem DG - sklad tekstu, strony WWW
    (nie bylo czegos takiego wowczas jak strony WWW w KPWiU czy PKD)
    wiec GUS dal sklad tekstu jako przewazajaca dzialnosc
    od tego bylo 8,5% (zreszta to byl max wowczas) i tak to szlo.
    Traktowalem to dorywczo (pracuje na etacie) i
    przyznam ze nie sledzilem zmian w przepisach.
    Pierwsze 2 lata to moze 6-7 faktur raptem

    W 2004 zaczelo mi sie "ruszac" w interesie, na tyle
    ze zaczalem sie bardziej interesowac przepisami z
    roznych wzgledow , uslyszalem rowniez o koniecznosci
    uaktualnienia wpisanych uslug do konca roku wg numerow
    PKD (ja bede dodatkowo rozszerzal zakres)

    I tak sie zaczelo drazenie sprawy, wypisywanie co dodatkowo
    chcialbym robic od nowego roku i czy podchodzi to nadal
    pod ryczalt..... itp itd

    Pod ryczalt podchodzi (72.10.Z, 72.22.Z, 72.30.Z, 72.40.Z)
    ale jak zaczalem grzebac wstecz w przepisach to wyszlo mi
    ze niewlasciwie naliczalem stawke 8,5% zamiast 17% ktora
    weszla gdzies w polowie 2002 chyba na uslugi informatyczne pod
    jakie podpadaja robione przeze mnie glownie w tym czasie
    strony internetowe i zarzadzanie nimi
    (BTW CZY KTOS WIE OD KIEDY W PKWIU i PKD DODANO
    WPIS W BRZMIENIU "PROJEKTOWANIE STRON INTERNETOWYCH"
    ORAZ "WEB HOSTING"???? w 2000 r tego nie bylo napewno).
    Jest tego nieduzo bo lacznie kilkanascie faktur na kwoty niezawrotne przez
    te 1,5 roku
    od polowy 2002

    Poniewaz jednak mam pewne perspektywy na zintensyfikowanie
    swoich dzialan w zakresie DG jak rowniez dochodow z niej chcialbym
    wyprostowac ta zaleglosc sam i zglosic sie do US + zaplacic nalezna
    kwote (wiem, ze dowala mi odsetki karne + jakies kary niestety :((

    Mam jednak pytanie, jak powinna wygladac procedura zglaszania
    takiego uchybienia (jakie druki itd) i w koncu jakiego rzedu sa te
    odsetki karne i kary....brrrrr.. :(
    zalozmy ze po odliczeniu zaplaconych 8,5% sama niedoplata na czysto
    z tych kilkunastu faktur (+- chyba od polowy 2002) to jakies 2500 (dwa i pol
    tys. zl)
    Ile % musze sobie doliczyc zeby mniej wiecej sie zorientowac
    w kwocie ktora bede musial wplacic US-owi?
    Czy jest sens pisac podania z prosba o niedowalanie kary? (w koncu
    sam sie do nich zglaszam i chce zaplacic, to ze karne odsetki beda
    to oczywiscie wiem, ale mnozenia tego jeszcze x10 bym juz mogl
    niezniesc ;)

    ehh, pozdrawiam
    paszczor

  • 2. Data: 2004-11-07 23:46:10
    Temat: Re: ryczalt - placona byla niewlasciwa stawka :(
    Od: Gwiazda <n...@p...onet.nospam.pl>

    Lepiej sprawdź, czy będzie Cię stać na tą karę jaką będziesz musiał
    zapłacić. A potem zastanawiaj się, czy się zgłosić ;).

    pozdrawiam
    Karina

  • 3. Data: 2004-11-08 20:51:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 8 Nov 2004, paszczo wrote:
    [...]
    >+ wyprostowac ta zaleglosc sam i zglosic sie do US + zaplacic nalezna
    >+ kwote (wiem, ze dowala mi odsetki karne

    IMHO nieporozumienie.
    Sam masz sobie obowiązek "dowalić" :> - jak dopuścisz do tego
    że zrobi to US, to rzeczywiście chyba bez kary się nie da :]

    >+ + jakies kary niestety :((

    Przeszukaj groups.google.pl (-> zaawansowane) niniejszą
    grupę na hasło "czyny żal" (tudzież "czynnego żalu").
    DOKŁADNIE przeszukaj.

    >+ Mam jednak pytanie, jak powinna wygladac procedura zglaszania
    >+ takiego uchybienia (jakie druki itd) i w koncu jakiego rzedu sa te
    >+ odsetki karne i kary....brrrrr.. :(

    Odsetki... poszukać hasła "kalkulator odsetkowy". Jest kilka.
    I nie zdziw się jak liczą z niewielkimi błędami :]

> [...]
    >+ tys. zl)
    >+ Ile % musze sobie doliczyc zeby mniej wiecej sie zorientowac

    Ja bym się zastanowił, czy przypadkiem nie jest tak że nim "usługi
    informatyczne" zostały uznane za dopuszczone na ryczałcie to NIE
    podlegały pod ryczałt.
    Znaczy: AFAIK wcześniej obowiązywał na nie KPiR... !

    >+ Czy jest sens pisac podania z prosba o niedowalanie kary? (w koncu
    >+ sam sie do nich zglaszam i chce zaplacic

    CZYNNY ŻAL !
    I kolejność jest ważna :> (*najpierw* zapłacić - w praktyce przelać
    w tym samym dniu co złożenie deklaracji korygujących :], najlepiej
    z deklaracjami nie z samego rana ;>...)

    Rozumiem że wiesz że złożenie do każdej korekty "wyjaśnień" jest
    obowiązkowe, i że "wyjaśnienie" a "czynny żal" to dwie różne rzeczy...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)