  • 1. Data: 2009-10-19 20:29:20
    Temat: Kara za niezłożenie korekty do ZUS?
    Od: Brick <s...@i...pl>

    ZUS każe złożyć mi korektę deklaracji za 2000 rok. Złożenie tych
    korekt jest dla mnie nie na rękę, bowiem spowoduje naliczenie sporej
    dopłaty. Nie mówiąc o tym że trzeba grzebać w starych papierach i
    generować nowe debilne papierki.

    Czy mogą karę jakąś przywalić za to że nie złożę tej deklaracji
    korygującej?
    Pewnie tak, ale wolę zapytać, a nuż może ...

  • 2. Data: 2009-10-20 11:37:04
    Temat: Re: Kara za niezłożenie korekty do ZUS?
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Brick" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
[...]

    a to sie nie przedawnia?

  • 3. Data: 2009-10-20 11:37:58
    Od: spp <s...@o...pl>

    wspolna-flaszka.pl pisze:

    > a to sie nie przedawnia?

    10 lat.

    --
    spp

  • 4. Data: 2009-10-20 20:46:06
    Od: "pawelj" <p...@o...pl>

    Czy mogą karę jakąś przywalić za to że nie złożę tej deklaracji
    korygującej?
    Standardowo straszą karą 5 tys zł.
    No i oczywiście odsetki a te mogą być spore za 9-10 lat zwłaszcza od kwoty
    jak sam mówisz sporej

    Pewnie tak, ale wolę zapytać, a nuż może ...
    Może sie uda :)
    Nie znam nikogo kto by tą karę zapłacił :)

    --
    PawełJ

  • 5. Data: 2009-10-26 11:44:17
    Od: Brick <s...@i...pl>

    On 20 Paź, 12:37, spp <s...@o...pl> wrote:

    > 10 lat.

    A może poczekać aż się przedawni?
    Od kiedy to się może liczyć? Zakładając że od daty obowiązku złożenia
    deklaracji tj np 15.04.2000 to przedawnić się powinno 15.04.2010? Nie
    wiem nawet gdzie tego szukać, w jakich przepisach...

  • 6. Data: 2009-10-26 11:44:53
    Od: Brick <s...@i...pl>

  • 7. Data: 2009-10-26 11:47:31
    Od: spp <s...@o...pl>

    Brick pisze:

> [...]
    > deklaracji tj np 15.04.2000 to przedawnić się powinno 15.04.2010? Nie
    > wiem nawet gdzie tego szukać, w jakich przepisach...

    Musisz to liczyć od momentu wezwania do złożenia korekty. :(

    --
    spp

  • 8. Data: 2009-10-26 14:25:02
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 26 Paź, 12:47, spp <s...@o...pl> wrote:

    > Musisz to liczyć od momentu wezwania do złożenia korekty. :(

    eee, chyba się mylisz, przecież po 10 latach w ogóle przedawni się
    zobowiązanie, a więc i obowiązek udokumentowania go.
    Można rozważać, jakie działania wstrzymają bieg przedawnienia, ale
    przecież nie będzie ono biec od nowa po każdym z nich?

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 9. Data: 2009-10-26 14:58:57
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 26-10-2009 o 15:25:02 Jarek Andrzejewski <p...@g...com>
    napisał(a):

> [...]
    > Można rozważać, jakie działania wstrzymają bieg przedawnienia, ale
    > przecież nie będzie ono biec od nowa po każdym z nich?

    Na to wygląda, w usus jest taki przepis:

    art. 25.5b. Bieg terminu przedawnienia zostaje zawieszony od dnia podjęcia
    pierwszej
    czynności zmierzającej do wyegzekwowania należności z tytułu składek, o
    której
    dłużnik został zawiadomiony, do dnia zakończenia postępowania
    egzekucyjnego.

    --
    Tomek

  • 10. Data: 2009-10-26 15:07:35
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 26 Paź, 15:58, Tomek <t...@o...pl> wrote:

> [...]
    > której
    > dłużnik został zawiadomiony, do dnia zakończenia postępowania

    No właśnie: "zawieszony" a nie "biegnie od nowa". Ale to i tak pewnie
    marne pocieszenie dla twórcy wątku.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski