  • 1. Data: 2009-10-19 20:35:30
    Temat: KUP w KPiR
    Od: "Piotr" <h...@s...com>

    Witam,

    1os.DG, KPiR, VAT+UE,
    Czy dobrze wyczytałem i zrozumiałem że faktury za artykuły żywnościowe do
    firmy w KPiR ujmuję w kwocie brutto jako "pozostałe wydatki" bez odliczania
    VAT'u?
    Z góry dziękuję za podpowiedzi,

    Piotr

  • 2. Data: 2009-10-20 05:59:11
    Temat: Re: KUP w KPiR
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 19 Oct 2009 22:35:30 +0200, Piotr napisał(a):

    > 1os.DG, KPiR, VAT+UE,
    > Czy dobrze wyczyta?em i zrozumia?em ?e faktury za artyku?y ?ywno?ciowe
    > do firmy w KPiR ujmuje w kwocie brutto jako "pozosta?e wydatki" bez
    > odliczania VAT'u?
    > Z góry dziekuje za podpowiedzi,

    A co to są za "artykuły żywnościowe"?
    Masz sklep spożywczy?
    A może wydajesz wystawne przyjęcie dla kontrahentów?
    Skąd my mamy to wiedzieć?

  • 3. Data: 2009-10-20 06:24:48
    Od: "Piotr" <h...@s...com>

    Użytkownik "jureq" napisał w wiadomości :
    > A co to są za "artykuły żywnościowe"?
    > Masz sklep spożywczy?
    > A może wydajesz wystawne przyjęcie dla kontrahentów?
    > Skąd my mamy to wiedzieć?

    Artykuły spożywcze "zużywane" na skromny poczęstunek kontrahentów w firmie,
    który to poczęstuenk "nie nosi znamion wytworności, okazałości ani
    wystawności" (herbata, cukier, soki, ciastka) i jest normalnym wydatkiem
    "ponoszonym w celu uzyskania przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia
    źródła przychodów".

    Piotr

  • 4. Data: 2009-10-20 08:35:34
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 20 Oct 2009 08:24:48 +0200, Piotr napisał(a):

    > Artyku?y spo?ywcze "zu?ywane" na skromny poczestunek kontrahentów w
    > firmie, który to poczestuenk "nie nosi znamion wytworno?ci, okaza?o?ci
    > ani wystawno?ci" (herbata, cukier, soki, ciastka) i jest normalnym
    > wydatkiem "ponoszonym w celu uzyskania przychodów lub zachowania albo
    > zabezpieczenia OEród?a przychodów".

    No to rubryka w KPiR - tak jak piszesz, ale nie widzę powodu do
    nieodliczania VAT-u

  • 5. Data: 2009-10-20 20:56:33
    Od: "Piotr" <h...@s...com>

    Użytkownik "jureq" napisał w wiadomości

    > No to rubryka w KPiR - tak jak piszesz, ale nie widzę powodu do
    > nieodliczania VAT-u

    Dziękuję, z tym vatem to wydawało mi się że gdzieś wyczytalem że spożywki
    sie nie odlicza i wyszedłem z zalożenia że dla bezpieczeństwa może nie
    odliczać..

    Piotr