  • 1. Data: 2004-10-20 08:27:53
    Temat: korekta VAT od maja :((
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Witam

    Czy ktoś może podpowiedzieć, jak najkorzystniej rozwiązać problem:

    Astercity od maja wystawiało fakturki na DG na 22% VAT
    obecnie otrzymali wyjaśnienie z US, że osobom, które nie prowadzą usług
    dostępu do internetu maja liczyć 7%

    nie za bardzo chce mi się robić korektę za 6 miesięcy wstecz (i nie umiem) ,
    a Aster twierdzi, że jeśli chcę mieć obniżony VAT od kolejnego miesiąca (co
    mnie satysfakcjonuje) to muszę również zrobić korektę

    jak to rozwiązać, aby nie robić korekty, a od kolejnego miesiąca lub od
    stycznia na fakturze było 7% za Internet ?

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 2. Data: 2004-10-20 10:15:10
    Temat: Re: korekta VAT od maja :((
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik plusz napisał:
> [...]
    >
    > Astercity od maja wystawiało fakturki na DG na 22% VAT
    > obecnie otrzymali wyjaśnienie z US, że osobom, które nie prowadzą usług

    To jest niemozliwe. Przed pierwszym maja na interent była jedna stawka
    7%. Po 1 maja jest albo 22% albo zwolnione, nic poza tym.

> [...]
    >
    > jak to rozwiązać, aby nie robić korekty, a od kolejnego miesiąca lub od
    > stycznia na fakturze było 7% za Internet ?

    Jeżeli już Aster City wystawiało faktury ze nieprawidłowym VATem to
    teraz *ONI* maja obowiązek wystawic faktury korygujące. Ty nie masz ani
    obowiązku ani nawet prawa zmienić stawki na fakturze zakupu.
    I żadnych korekt nie musisz robić. Jak dostaniesz faktury korygujące od
    Aster City, to je zarejestrujesz i ujmiesz w deklaracji w miesiącu w
    którym je dostałes i koniec.
    Żadnych korekt nie robisz!!

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2004-10-20 10:34:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 20 Oct 2004, plusz wrote:
    [...]
    >+ obecnie otrzymali wyjaśnienie z US, że osobom, które nie prowadzą usług
    >+ dostępu do internetu maja liczyć 7%

    ILE ?? Skąd oni wzięli 7%, podali "podstawę" ?

    >+ nie za bardzo chce mi się robić korektę za 6 miesięcy wstecz (i nie umiem) ,
    >+ a Aster twierdzi, że jeśli chcę mieć obniżony VAT od kolejnego miesiąca (co
    >+ mnie satysfakcjonuje) to muszę również zrobić korektę

    Zaraz...kto komu musi "zrobić korektę" ?? Ty dostarczasz łącza firmie
    AterCity ???? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 4. Data: 2004-10-20 11:56:23
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

> [...]
    > I żadnych korekt nie musisz robić. Jak dostaniesz faktury korygujące od
    > Aster City, to je zarejestrujesz i ujmiesz w deklaracji w miesiącu w

    dziękuję za wyjaśnienie - tak to jest jak ktoś nie umie, to nie wie o co
    pytać :)))

    czyli po prostu ja im piszę oświadczenie o tym, że nie prowadzę działalności
    związanej z szerokopasmowym dostępem do internetu, a oni wystawią fakturę
    korygującą, którą ja po prostu księguję (jak nauczę się jak to zrobić) :))

    i US dostaje jak co miesiąc deklarację VAT7 - czy dobrze rozumiem ?

    --
    pozdrawiam
    plusz ( http://www.plusz.pl )

  • 5. Data: 2004-10-20 13:19:32
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Wed, 20 Oct 2004 13:56:23 +0200, w <cl5k0d$heh$1@nemesis.news.tpi.pl>, "plusz"

> [...]
    > korygującą, którą ja po prostu księguję (jak nauczę się jak to zrobić) :))
    >
    > i US dostaje jak co miesiąc deklarację VAT7 - czy dobrze rozumiem ?

    Chłopie, ale bzdury wypisujesz :)))

    Skoro brałeś od nich FVAT tzn. że prowadziłeś DG (jakąkolwiek), tak?
    A skoro prowadzisz DG, to nie wystawią ci żadnych korekt, miałeś prawidłowo
    naliczone 22% VAT i tak będziesz miał nadal naliczane.

    I nie ma znaczenia jaką masz DG, czy robisz guziki, czy promy kosmiczne.

  • 6. Data: 2004-10-20 16:13:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 20 Oct 2004, Radoslaw P. wrote:

> [...]
    >+ A skoro prowadzisz DG, to nie wystawią ci żadnych korekt, miałeś prawidłowo
    >+ naliczone 22% VAT i tak będziesz miał nadal naliczane.

    A to z czego wynika ?

    >+ I nie ma znaczenia jaką masz DG, czy robisz guziki, czy promy kosmiczne.

    Wiesz, ja się NIE PODEJMUJĘ (zaraz Maddy wyjdzie ;)) określić
    co znaczy "działalność NA dostęp szerokopasmowy". Ale ONA właśnie
    (owa "działalność na dostęp") warunkuje stawkę VAT.
    Może byś chociać wątek poczytał ? ;) Albo przepis ? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS, "za internet" f-ry "zw")

  • 7. Data: 2004-10-20 16:43:28
    Od: "plusz" <l...@p...niespamowanie.wp.pl>

    "Radoslaw P." <r...@a...net.pl> wrote in message
> [...]

    > naliczone 22% VAT i tak będziesz miał nadal naliczane.
    > I nie ma znaczenia jaką masz DG, czy robisz guziki, czy promy kosmiczne.

    jak tylko otrzymam kopię pisma z Aster to podeślę na grupę

    z tego co pamiętam (poprzednią kopię nieopatrznie zniszczyłem) otryzmali z
    US wyjaśnienie, że jeżeli osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą
    nie zajmuje się świadczeniem usług szerokopasmowego dostępu do Internetu to
    stawka VAT jest niższa.
    i stąd chcą oświadczenie, że takiej działalności nie prowadzę, po czym

  • 8. Data: 2004-10-20 17:35:03
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Wed, 20 Oct 2004 18:13:59 +0200, w <Pine.WNT.4.61.0410201811440.1332@athlon>,
    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(-a):

> [...]
    > (owa "działalność na dostęp") warunkuje stawkę VAT.
    > Może byś chociać wątek poczytał ? ;) Albo przepis ? ;)

    Hmm, byłem przekonany, że chodzi o każdy rodzaj DG. Ale widzę, że jest szansa
    na to, że nawet Najgorszy Operator w PL (Multimedia Polska sp. z o.o.) i tutaj
    mnie wprowadził w błąd... :]

  • 9. Data: 2004-10-20 17:39:35
    Od: "plusz" <l...@p...niespamowanie.wp.pl>

    > ILE ?? Skąd oni wzięli 7%, podali "podstawę" ?

    być może to mój błąd i jest 0% :)
    nie pamiętam co było w przesłanym piśmie, ale wiem, że mają zrobić korektę i
    jest mniej niż 22%

    --
    pozdrawiam
    plusz ( http://www.plusz.pl )

  • 10. Data: 2004-10-20 18:40:06
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Wed, 20 Oct 2004 18:43:28 +0200, w <cl64jj$i53$1@mamut.aster.pl>, "plusz"
    <l...@p...niespamowanie.wp.pl> napisał(-a):

> [...]
    > stawka VAT jest niższa.
    > i stąd chcą oświadczenie, że takiej działalności nie prowadzę, po czym

    Ale na pewno nie 7%.