  • 1. Data: 2006-03-13 20:08:58
    Temat: Kasa Mieszkaniowa na spłatę kredytu za działkę
    Od: "Futrzak" <f...@p...onet.pl>

    Witam,
    mam chyba problem z Kasą Mieszkanową. Otóż założyłem ją 6 lat
    temu i kończy się we wrześniu.
    Kiedy ją zakładałem myślałem raczej o mieszkaniu niż o działce
    budowlanej. Mieszkanie jednak kupiłem w tym czasie z własnych
    środków a działkę na kredyt. I tu jest mój problem. Myślałem że
    mogę po zakończeniu kasy spłacić nią ów kredyt za działkę
    budowlaną. Teraz sprawdzam cele na jakie moge przeznaczyć pieniądze
    i jest tam tylko zakup działki a nie ma spłaty kredytu za działkę.
    Tzn spłata też jest ale tylko za budowę, kupno domu czy lokalu
    spółdzielczego.
    Czy jednak mogę te pieniądze wykorzystać na spłatę kredytu ???
    Kredyt z nazwy jest mieszkaniowy ale cel działka pod zabudowę
    mieszkalną.
    W umowie z KM może nie dosłownie ale jest napisane: zakup działki
    budowlanej albo jej części pod budowę domu jednorodzinnego lub
    budynku mieszkalnego, w którym jest lub będzie się mieścił lokal
    mieszkalny Posiadacza rachunku.
    Czy to oznacza tylko zakup po zakończeniu kasy mieszkaniowej? Jeśli
    tak, to nie rozumiem tej dyskryminacji. Co za róznica czy już
    wziąłem kredyt czy dopiero wezmę po skończeniu Kasy. Za gotówke
    przecież nie kupię działki.
    Może jest jakieś orzeczenie NSA albo wykładnia Urzędów Skarbowych
    przychylna mojej sytuacji???
    Zastanawiam się już nad alternatywnymi rozwiązaniami w stylu kupna
    małego mieszkania i potem sprzedaży z przeznaczeniem na spłatę
    kredytu za działkę. Wtedy kupno mieszkania załatwia mi sprawę celu
    przeznaczenia pieniędzy z kasy. Tylko pytanie jak na to spojrzy urząd
    skarbowy jeśli za miesiąc czy pół roku sprzedam to mieszkanie. Wiem
    że gdyby to było z środków własnych to tak mógłbym zrobić bez
    ponoszenia kosztów podatków jeśli cała kasa by poszła na
    zaspokojenie moich potrzeb mieszkaniowych.
    Poprosze o pomoc.
    Pozdrawiam
    Michał

  • 2. Data: 2006-03-14 11:48:02
    Temat: Re: Kasa Mieszkaniowa na splate kredytu za dzialke
    Od: "Futrzak" <f...@p...onet.pl>

    Znalazlem inny pomysl. Tylko musze to sprawdzic w mojej kasie
    mieszkaniowej w BPH.
    Otóz zastanawiam sie nad przedluzeniem okresu oszczedzania w
    kasie. Raz go przedluzylem przed 01.01.2002 i w tym okresie tzn do
    09.2006 moge odliczac wydatki na kase od podatku. Teraz tez chyba
    moge dalej wydluzyc okres oszczedzania ale napewno juz nie bede
    mógl odliczac wydatków od podatku.
    Natomiast pytanie moje jest czy nie utrace prawa do tych juz
    dokonanych odliczen??? Czy nie bede musial oddac fiskusowi
    zaoszczedzonych pieniedzy. Jesli jednak nadal moge kontynuowac tylko
    bez odliczen ale i bez straty dotychczasowej ulgi która mi
    przysluguje do 30.09.2006 to dla mnie Ok. Wtedy moge splacac sobie
    mój kredyt na dzialke osobno i osobno wplacac na kase. Jak
    przyjdzie moment budowy domu to wtedy te srodki z KM przeznacze na
    jego budowe czy splate kredytu zgodnie z celem ustawowym.
    Pozdrawiam
    Michal