  • 1. Data: 2006-03-13 14:05:01
    Temat: jak rozliczyć sponsorowanie amatorskiej druzyny?
    Od: mateusz<m...@i...pl>

    Witam,
    bardzo prosze o pomoc i informację:
    1. w jaki sposób firma może rozliczyć sobie przekazanie pieniędzy amatorskiej
    drużynie, grającej w amatorskiej lidze?
    Poniewaz i liga i drużyna sa amatorskie nie ma mozliwości potwierdzenia wpłaty
    fakturą itd...
    pieniądze zostaną przekazane na "wpisowe" w zamian za to drużyna będzie nosiła
    nazwę firmy oraz miała jej logo na koszulkach.
    2. w jaki sposób firma może rozliczyć sobie przekazanie pieniędzy na koszulki dla
    takiej drużyny? Jeżeli byłoby to lepsze wyjście - firma może sama takie koszulki (ze
    swoim logo) kupić i przekazać drużynie.
    Proszę o informacje (lub gdzie takie info znaleźć?) w jaki sposób rozwiązać takie
    zdarzenia od strony księgowej...jeżeli jest sposób na odliczenie tych kosztów w
    jakiś sposób to super, a jeżeli nie to chodzi tylko o to jak zaksięgować takie
    wydatki...W koszty promocji? Reklamy i reprezentacji? czy też nie ma żadnego
    sposobu...
    z góry dziekuję za pomoc.
    pozdrawiam,
    mateusz

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2006-03-13 23:57:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 Mar 2006, mateusz wrote:

> [...]
    > drużynie, grającej w amatorskiej lidze?
    > Poniewaz i liga i drużyna sa amatorskie nie ma mozliwości potwierdzenia wpłaty

    Czegoś nie rozumiem.
    Jak biorą pieniądze, to powinni być podatnikiem CIT! (no chyba
    że do własnej kieszeni, wtedy albo darowizna albo PIT, ale do odliczenia
    nie upoważnia).
    Na mój gust, albo są "inną jednostką organizacyjną", na przykład
    stowarzyszeniem lub fundacją (może kluby sportowe są osobnym rodzajem
    prawnym takiej "jednostki", nie wiem, ale nie sądzę) i spokojnie mogą
    wystawić dokument, albo ktoś się prosi o kłopoty...

> [...]
    > takiej drużyny? Jeżeli byłoby to lepsze wyjście - firma może sama takie koszulki

    Hm... to już lepiej (w razie uznania że coś jest nie tak co najwyżej
    mamy darowiznę małej wartości...).

    Ale popatrz na to tak: jak zawierasz z kimś umowę, to ten ktoś musi
    być "osobą". Osobą fizyczną, osobą prawną lub takim tworem pt. "ułomna
    osoba prawna", czyli czymś co ma zdolność prawną - zdolność do zawierania
    umów.
    Ten "ktoś" - czyli "drużyna" musi mieć określoną formę, ujętą
    w przepisach, a jak otrzymuje pieniądze to łapie się na etat
    podatnika ;) - mimo że podatku wcale płacić nie musi!
    A wtedy już jest dobrze, niezależnie czy dostaną pieniądze czy koszulki.

    > wydatki...W koszty promocji? Reklamy i reprezentacji?

    Ja bym się zastanowił czy to nie reklama publiczna.
    Koszulki z logo nie kwalifikują się do noszenia "tak sobie", służą
    do noszenia powiedzmy "służbowo". A służbowość sprowadza się do
    tego że są wystawiane publicznie na widok :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-03-14 10:24:55
    Od: "Nasztata" <n...@o...pl>

> [...]
    > prawnym takiej "jednostki", nie wiem, ale nie sądzę) i spokojnie mogą
    > wystawić dokument, albo ktoś się prosi o kłopoty...

    Niekoniecznie. Jeśli to zespół amatorów to pewnie jakaś zbieranina kolegów,
    którzy postanowili razemn zagrać w jakiejś lidze organizowanej przez kogoś
    tam, np. przez TKKF. W tej sytuacji wydaje mi się, że kwit za wpisowe będzie
    od tego organizatora. Pytanie, czy dla firmy będzie kosztem a dla grających
    przychodem.

    Co do klubów sportowych, to jeśli chcą uczestniczyć we współzawodnictwie
    sportowym i być zrzeszone w Polskim Związku Czegośtam, to muszą być albo
    spółkami akcyjnymi albo stowarzyszeniami (innej drogi nie ma), a jak nie
    chcą aż tak poważnie w tym uczestniczyć, to nic nie muszą (chyba)

> [...]
    > podatnika ;) - mimo że podatku wcale płacić nie musi!
    > A wtedy już jest dobrze, niezależnie czy dostaną pieniądze czy koszulki.

    To może niech ten sponsor kupi koszulki na siebie i tylko je wypożycza
    zawodnikom na czas meczu.

    > Ja bym się zastanowił czy to nie reklama publiczna.

    Pewnie tak

    > Koszulki z logo nie kwalifikują się do noszenia "tak sobie", służą
    > do noszenia powiedzmy "służbowo". A służbowość sprowadza się do
    > tego że są wystawiane publicznie na widok :)

    I w ten sposób pewnie w ramach limitu mogą być kosztem.

    Nie wiem tylko, co zrobić z przychodem graczy. Można ew. wskazać, że w
    zamian za to, że firma opłaciła im wpisowe oni grają w tych koszulkach
    robiąc za żywą reklamę. I co to umowę trzeba spisywać. Ale czy to jest
    ekwiwalentne? (No bo jeszcze urząd stwierdzi, że miało miejsce jakieś
    nieodpłatne świadczenie zawodników na rzecz firmy, że ganiali w tych
    koszulkach z logo - nie no te przepisy to jakiś koszmar)

    tp

  • 4. Data: 2006-03-14 15:17:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Mar 2006, Nasztata wrote:

    > Pewnie tak

    > I w ten sposób pewnie w ramach limitu mogą być kosztem.

    Akurat stawiałem tezę że "bez limitu" :)
    Znaczy jako reklama publiczna a nie RiR.

    > Nie wiem tylko, co zrobić z przychodem graczy.
    [...]
    > koszulkach z logo - nie no te przepisy to jakiś koszmar)

    Zgoda :(
    Jeśli firma ma poprzestać TYLKO na koszulkach to mi wychodzi:
    - albo zawodnicy dostają darowiznę, w limicie więc bez podatku
    ale nie KUP dla firmy
    - albo zawodnicy korzystają w celach reklamowych, jak się uchylić
    od przychodu zarówno ich ("za korzystanie z koszulek") jak
    i firmy ("za korzystanie z reklamy") nie mam pojęcia

    Tak patrząc na szybko najprościej wygląda zlecenie zawodnikom reklamy
    w ramach zawodów poprzez noszenie koszulek: dostają po 5 zł, tyle
    mają przychodu, firma płaci, wszystko jest KUP... :>
    Mylę się ?? :) (ale od zlecenia jest ZUS!!!)

    Brakuje jakiejś formy typu "własna działalność statutowa", jak
    przy stowarzyszeniu ale jednoosobowo (każdy zawodnik sam sobie) :]
    Podobnie jak osoba A chce wyświadczyć usługę osobie B to najlepiej
    wziąć do tego firmę C która wszystko rozliczy podatkowo, żeby osoba
    A czasem pod ZUS z DG nie podpadła.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2006-03-14 15:56:41
    Od: "Nasztata" <n...@o...pl>

    > Akurat stawiałem tezę że "bez limitu" :)
    > Znaczy jako reklama publiczna a nie RiR.

    Oczywiście, to ja coś nie tego rano byłem :) Przepraszam za błąd

    tp