  • 1. Data: 2003-01-22 07:34:45
    Temat: Kasa fiskalna.
    Od: "Martel" <m...@w...pl>

    Witam.

    W związku z tym, że chcę rozszerzyć działalność (do tej pory świadczę usługi
    w zakresie naprawy i sprzedaży sprzętu komputerowego dla podmiotów
    gospodarczych) zapewne będę musiał zakupić kasę fiskalną i ma z tym kilka
    pytań:

    1. kiedy musze zakupić kasę z chwilą gdy zaczynam sprzedaż czy kiedy
    przekroczę określony pułap obrotów z klientami.

    2. obecnie prowadzę KPR, ewid. sprzed. VAT i ewid. zakupu VAT, czy będę
    musiał prowadzić dodatkowe ewidencje ?

    3. w jaki sposób rejestruje się kasę w US ?

    --
    Pozdrawiam Mariusz
    (w nagłówku adres antyspamowy)

  • 2. Data: 2003-01-22 10:11:34
    Temat: Re: Kasa fiskalna.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Jan 2003, Martel wrote:
    [...]
    >+ 1. kiedy musze zakupić kasę z chwilą gdy zaczynam sprzedaż czy kiedy
    >+ przekroczę określony pułap obrotów z klientami.

    Po "progu". Poczytaj tu:
    http://www.mofnet.gov.pl/podatki/vat.shtml

    ...tam leży (i się marnuje :)) rozp. ds. kas fiskalnych !

    >+ 2. obecnie prowadzę KPR, ewid. sprzed. VAT i ewid. zakupu VAT, czy będę
    >+ musiał prowadzić dodatkowe ewidencje ?

    AFAIK nie. Musisz zadecydować czy faktury dla podmiotów gospodarczych
    też "przepuścisz" przez kasę (AFAIK możesz ale nie musisz).

    >+ 3. w jaki sposób rejestruje się kasę w US ?

    Najpierw doczytaj, że kasę należy zarejestrować *przed* jej używaniem,
    jeśli chcesz odzyskać część ceny jako odliczenie :)

    pzdr, Gotfryd