  • 1. Data: 2003-01-22 07:16:51
    Temat: Nieśmiertelne pytanie - homologacja
    Od: "Robur" <r...@p...onet.pl>

    Mam zamiar kupić samochód z tzw. kratą, (oczywiście jestem VAT-owcem). Ale
    po rozmowie z kolegą dowiedziałem się że nie odzyskam VAT-u jeśli samochód
    nie będzie miał homologacji na ciężarówkę - wcześniej nie wymagane. Czy
    jesli kupię samochód starszy - z kratą, to czy będę mógł odliczyć VAT, czy
    nie?
    I od kiedy weszły te nowe przepisy?
    Pozdrawiam
    Robert

  • 2. Data: 2003-01-22 20:25:35
    Temat: Re: Nieśmiertelne pytanie - homologacja
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Jan 2003, Robur wrote:
    [...]
    >+ nie będzie miał homologacji na ciężarówkę - wcześniej nie wymagane. Czy
    >+ jesli kupię samochód starszy - z kratą, to czy będę mógł odliczyć VAT, czy
    >+ nie?

    Proponuję:
    http://groups.google.pl/advanced_group_search?q=+hom
    ologacja+OR+homologacji+OR+homologowany+group:*.poda
    tki&num=100&hl=pl&lr=&ie=UTF-8&inlang=pl&as_drrb=b&a
    s_mind=1&as_minm=1&as_miny=2002&as_maxd=22&as_maxm=1
    &as_maxy=2003

    ...i kliknąć, co da:
    http://groups.google.pl/groups?as_oq=homologacja%20h
    omologacji%20homologowany&ie=ISO-8859-2&as_ugroup=*.
    podatki&lr=&as_drrb=b&as_mind=1&as_minm=1&as_miny=20
    02&as_maxd=22&as_maxm=1&as_maxy=2003&num=100&hl=pl

    >+ I od kiedy weszły te nowe przepisy?

    To jest inaczej: przepisy były "od zawsze" (przesadzam, ale od dawna).
    W pewnej chwili któryś US przeczytał dokładnie przepis, złapał podatnika
    - i sprawa poszła do sądu. Sąd musiał przyznać, że ściśle rzecz biorąc
    to "od zawsze" samodzielna (tj. niehomologowana) przeróbka "w kratkę"
    się nie liczy...
    I kiedy ruszyła lawina - to MF wydał speczarządzenie w którym USy
    zostały zobowiązane do tolerowania łamania litery prawa, bo groziło
    że pół Polski pozamykają :] (nie w więzieniu, ale przez bankructwo :>).
    Kto się załapał (bo już miał kratkę) ten nadal ma. Kto nie...

    >+ Pozdrawiam

    Wzajemnie, Gotfryd
    (nieokratowany :))