  • 1. Data: 2006-02-15 17:54:03
    Temat: Kasa fiskalna - limit
    Od: "Łukasz" <l...@g...pl>

    Witam. Czy limit 40tys. obrotu (po ktorego przekroczeniu trzeba miec kase
    fisk.) tyczy sie obrotu w roku tz.od 1stycznia do 31 grudnia, czy w ogole od
    poczatku dzialalnosci i caly czas sie sumuje az uzyska te 40 tys.(naewt
    jesli to w sumie jest 1,5roku czy wiecej)? Pytanie moze banalne ale dla mnie
    bardzo istotne i nie moge znalesc na nie jednoznacznej odpowiedzi.
    I jak to interpretuja US?
    Pozdrawiam Lukasz

  • 2. Data: 2006-02-15 18:31:13
    Temat: Re: Kasa fiskalna - limit
    Od: "Łukasz" <l...@g...pl>

    Zapomniale jeszcze jednego pytania czy te 40tys to jest wartosc netto czy
    brutto obrotu(jestem platnikiem VAT) i czy jest to tylko sprzedarz nie
    udokumentowana czy wogole wszystka( wystawiam czasami faktury firmom)?

  • 3. Data: 2006-02-15 19:42:41
    Od: "Pawel" <s...@p...pl>

    Sprawa jest dość skomplikowana, jak to w Polsce :). Generalnie dla firm
    które powstały przed 2005 rokiem limit to 10 tys. euro obrotu dla ofób
    fizycznych ( nie prowadzących działalności gospodarczej)
    Po przekroczeniu tego limitu należy instalować kasę. Dla firm powstałych w
    2005 roku jest to obrót 20 000,00 zł. No i tu się zaczyna problem bo w
    poprzednim rozporządzeniu firmy te traciły zwolnienie w dniu 31.12.2005 i od
    dnia 01.01.2006 musiały posiadac kase. Ostatnio Ministerstwo Finansów
    troszke sprosrtowało sprawe i powstał projekt rozporządzenia który zwalnia
    te podmioty do dnai 01.04.2006.
    Artykuły na ten temat:

    http://www.skarbowcy.pl/modules.php?op=modload&name=
    PNphpBB2&file=viewtopic&t=698

    http://www.mf.gov.pl/dokument.php?dzial=298&id=52003

    Z różnych źródeł płyną informacje że będzie nowe rozporządzenie które
    zwiększy limit na 20 tyś euro.

    Pozdrawiam

    Pawel

  • 4. Data: 2006-02-15 22:43:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 15 Feb 2006, Łukasz wrote:

    > Zapomniale jeszcze jednego pytania czy te 40tys to jest wartosc netto czy
    > brutto obrotu(jestem platnikiem VAT)

    Masz zaległą ustawę do poczytania ;)
    Nie, ja nie żartuję: PRZECZYTAJ.
    A co do pytania:
    +++
    Art. 29. 1.
    Podstawą opodatkowania jest obrót, z zastrzeżeniem ust. 2-22,
    art. 30-32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5.
    Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona
    o kwotę należnego podatku.
    ---

    > i czy jest to tylko sprzedarz nie udokumentowana

    No będę gryzł... ;)
    Masz sprzedaż nieudokumentowaną ???
    Za to idzie się siedzieć ;) !
    Jak masz na myśli "sprzedaż nie dokumentowaną fakturami", czyli
    BEZRACHUNKOWĄ, czyli DOKUMENTOWANĄ :) za pomocą dowodów
    wewnętrznych, to ona jest... bez znaczenia.
    Liczy się sprzedaż "dla ludności", czyli formalnie osób fizycznych
    nie prowadzących DG oraz rolników tylko ryczałtowo rozliczajacych
    VAT, *bez znaczenia* czy bezrachunkowa czy dokumentowana
    fakturami.

    > czy wogole wszystka( wystawiam czasami faktury firmom)?

    Też nie.
    I jakbyś tak mógł... to rozważ tekst w specsygnaturce pod
    spodem, ułatwia czytanie :) (szczególnie jak ktoś posta znajdzie
    za pół roku w googlu).

    pozdrowienia, Gotfryd
    O: No bo normalnie to każdy czyta z góry na dół...
    P: Dlaczego ???
    O: Pisanie nad cytatem !
    P: Co należy do bardziej wkurzajšcych obyczajów niektorych newsowiczów ?

  • 5. Data: 2006-02-15 23:56:42
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Gotfryd Smolik news wrote:
> [...]
    > nie prowadzących DG oraz rolników tylko ryczałtowo rozliczajacych
    > VAT, *bez znaczenia* czy bezrachunkowa czy dokumentowana

    A do kiedy jest zwolnienie przedmiotowe, jeżeli >70% obrotu pochodzi z usług
    zwolnionych, a obrót jest większy od 10 tys euro? Do końca marca na pewno, a
    potem?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 6. Data: 2006-02-16 08:50:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Feb 2006, Jan Werbiński wrote:

    > A do kiedy jest zwolnienie [...]
    > Do końca marca na pewno, a potem?

    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/m
    sg/18840be992612ef2