  • 11. Data: 2008-07-18 21:45:02
    Temat: Re: Kasa fiskalna + sprzedaż przez internet
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 18 Jul 2008, r...@o...pl wrote:

    > Czyli w przypadku rzeczy oznaczonej co do tożsamowści, samo zawarcie
    > umowy
    > przenosi prawo do rozporządzania towarem jak właściciel, a co za tym
    > idzie stanowi dostawę towaru.
    > Zgadza sie, czy cos zle rozumiem?

    Mi się zgadza, dokładnie tak to rozumiem.
    Mam "prawie pewność", że zarowno ustawodawca miał problem, bo
    pewnie wolałby wprost zapisać przeniesienie posiadania, jednak
    to też miałoby niepożądane skutki uboczne, jak i można się
    liczyć z wątpliwościami w US.
    "Ustawodawca" to oczywiście uproszczenie, bo już widzę tych
    640 posłów jak rozważają to co my teraz ;)
    Skutki uboczne to przypadki, kiedy przeniesienie posiadania nie
    niesie skutków dla własności (nieruchomości na przykład).
    Wątpliwości dlatego, że w US pewnie nikt nie jarzy że przedmiotem
    oznaczonym co do tożsamości może być coś mniejszego od samochodu ;)
    Ale IMO dla praktyki właśnie wykładnia w przypadku samochodu,
    zwyczajowo sprzedawanego jako "oznaczony" (numer rejestracyjny,
    numery nadwozia i silnika itepe) może być przykładem.
    Sądzę, że jest właśnie j.w. (z datą umowy).

    Ustawodawca zapisał "bezpiecznik", z jednej strony rozwikłujący
    przypadek kiedy "międzyprzeniesienie" posiadania nie ma miejsca
    (art.7.8), z drugiej powodujący komplikację dla naszych
    rozważań - przecież nie miało miejsca przeniesienie własności,
    jeśli rzecz była oznaczona tylko co do gatunku :), przepis
    można więc rozumieć TYLKO w ten sposób, że w takim przypadku
    przez "sprzedaż" rozumie się co innego niż w definicji
    (i art.7.8 definiuje odrębną czynność opodatkowaną, traktowaną
    JAK sprzedaż w rozumieniu VAT, ale nią nie będącą).

    Zaiste, istnieją prostsze przepisy :(

    > j.w.

    Znaczy tu pozostaje bazowanie na przeniesieniu własności i twarde
    trzymanie się stanowiska że "prawo do rozporządzania jak właściciel"
    rozumiemy jako własność :], inaczej mamy dyskusję jak od dziś do
    granic Hiszpanii ;)
    A żeby nie było, to taka dyskusja istnieje i była poruszana na
    .prawo - idzie o przepisy konsumenckie i ich skutki uboczne.

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2008-07-27 18:07:24
    Od: bielen2k <b...@g...com>

    Dzięki za odpowiedzi. Paragon wystawiam w dniu w którym oddaję paczkę
    kurierowi.

    Głównie udostępniam Internet klientom, pytam się o kasę ponieważ
    planuję sprzedawać też kosmetyki i parę innych rzeczy. W dokumencie:
    "ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW1) z dnia 27 czerwca 2008 r. w
    sprawie kas rejestrujących" w paragrafie 4 nie ma mowy o Internecie.
    Czy w związku z tym jestem zobowiązany każdą fakturę zafiskalizować po
    przez wydrukowanie paragonu fiskalnego??

    pozdrawiam,
    Rafał Bieleniewicz