  • 11. Data: 2002-07-22 12:05:29
    Temat: Re: Kilometrowka - raz jeszcze...
    Od: "Piotr K." <p...@p...pl>

    > Rozliczenia miesięczne dotyczą tylko wpłaty zaliczek na podatek, sam
    > podatek rozlicza się rocznie.

    wszystko fajnie,
    ale przeciez do obliczenia zaliczki na podatek dochodowy są
    potrzebne dane miesięczne dotyczące przychodu i kosztow

    > No, rozliczasz ją w rocznie, a miesiecznie jedynie w celu obliczenia
    > naleznej zaliczki.
    >
    > BaLab

    stawka za km nie obowiazuje przez rok,
    jak ma wyglądać w/g Ciebie rozliczenie roczne kilometrowki ?

    Wracając do tematu wątku ;-)

    Co przechodzi na następny miesiąc,
    nadmiar kilometrów, czy wyliczone koszty w/g km i stawki ?

    Piotr

  • 12. Data: 2002-07-22 12:28:01
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    > stawka za km nie obowiazuje przez rok,
    > jak ma wyglądać w/g Ciebie rozliczenie roczne kilometrowki ?
    >
    > Wracając do tematu wątku ;-)

    Ale tez nie obowiązuje przez miesiąc! Tylko od dnia ... do dnia.

    > Co przechodzi na następny miesiąc,
    > nadmiar kilometrów, czy wyliczone koszty w/g km i stawki ?

    Wyliczone koszty oczywiście.

    BaLab

  • 13. Data: 2002-07-22 12:47:40
    Od: "Piotr K." <p...@p...pl>

    > Wyliczone koszty oczywiście.
    >
    > BaLab

    Dzięki

    Piotr

  • 14. Data: 2002-07-22 12:55:29
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Piotr K." <p...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Dzięki

    Proponuje kup sobie jakąś papierową Ewidencje Przebiegu Pojazdu - zwykle
    zawierają instrukcję oraz przykłady, a kosztują z 5 zł.

    Pozdrawiam

    BaLab

  • 15. Data: 2002-07-22 13:56:21
    Od: "Piotr K." <p...@p...pl>

    > Proponuje kup sobie jakąś papierową Ewidencje Przebiegu Pojazdu - zwykle
    > zawierają instrukcję oraz przykłady, a kosztują z 5 zł.
    > BaLab

    Myślisz, że znajdą się tam przykłady obejmujące klika miesięcy
    ewidencji i przypadki szczególne przenoszenia kwot ?
    Coś nie chce mi się wierzyć, żeby jakieś wydawnictwo EP
    proponowało własną interpretację przepisów,
    bo przecież nigdzie nie jest to opisane paragrafami :-(
    W prasie, literaturze i tutaj znajdują się tylko wywody,
    które i tak któregoś pięknego dnia NSA wyprostuje.

    Piotr

  • 16. Data: 2002-07-23 06:53:30
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Piotr K. napisał:

    > Myślisz, że znajdą się tam przykłady obejmujące klika miesięcy
    > ewidencji i przypadki szczególne przenoszenia kwot ?
    Jakie moga byc szczególe przypadki przenoszenia kwot??
    Albo masz nadwyżkę kilometrów która przechodzi na następny miesiąc,
    albo masz nadwyżkę rachunków która również przechodzi na następny
    miesiąc. Wszystko w ramach jednego roku podatkowego.
    Jaki jeszcze może wystąpić przypadek????
    Przeciez to proste jak budowa cepa...

    > Coś nie chce mi się wierzyć, żeby jakieś wydawnictwo EP
    > proponowało własną interpretację przepisów,
    > bo przecież nigdzie nie jest to opisane paragrafami :-(
    To nie jest żadna interpretacja - to napisanie wołami tego co siedzi w
    ustawach żeby podatnik nie musiał sie przez nie przedzierać.

    > W prasie, literaturze i tutaj znajdują się tylko wywody,
    > które i tak któregoś pięknego dnia NSA wyprostuje.
    NSA raczej nie posiada możliwości zmiany samej istoty podatku dochodowego.
    Nie może zakazać czegoś, czego nie zakazuje ustawa, ani nałożyć
    obowiązku który z ustawy nie wynika.
    Poza tym o który ośrodek NSA Ci chodzi?
    Bo jeden może i wyprostuje, ale drugi wyprostuje w druga stronę.
    NSA to marne źródło prawa.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 17. Data: 2002-07-23 07:28:58
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

> [...]
    > W prasie, literaturze i tutaj znajdują się tylko wywody,
    > które i tak któregoś pięknego dnia NSA wyprostuje.

    Jak sobie chcesz. Jesli wolisz się opierać na swojej interpretacji
    przepisów, to... gratuluję pewności siebie.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 18. Data: 2002-07-23 10:18:47
    Od: "Piotr K." <p...@p...pl>

> [...]
    > miesiąc. Wszystko w ramach jednego roku podatkowego.
    > Jaki jeszcze może wystąpić przypadek????

    Ten cep składa się z następujących częsci:
    - nie nadwyżka kilometrów a obliczony koszt eksploatacji na podstawie stawki
    i km
    - nie nadwyżka rachunków a ewentualnie nadwyżka kosztów udokumentowanych
    kolejne części cepa:
    - faktury VAT
    - bilety postojowe
    - dowody wewnętrzne

    i cała masa innych drobiazgów (?)
    związanych z ewidencją przebiegu pojazdu.

    Jak widać, cep składa się z nieco większej liczby elementów ;-)

    > To nie jest żadna interpretacja - to napisanie wołami tego co siedzi w
    > ustawach żeby podatnik nie musiał sie przez nie przedzierać.

    Czy możesz pokazać te woły paluszkiem ?
    Jakoś nikt nie wskazał paragrafów dotyczących
    "używania pojazdu prywatnego do celów służbowych w DG przez właściciela"

    > Maddy

    Pozdrawiam
    serdecznie

    Piotr

  • 19. Data: 2002-07-23 10:56:40
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Piotr K. napisał:

> [...]
    > - dowody wewnętrzne
    >
    > i cała masa innych drobiazgów (?)
    > związanych z ewidencją przebiegu pojazdu.
    Tylko powiedz gdzie tkwi twój problem, czego nie rozumiesz, to Ci pomogę.
    Bo jak boga kocham w dalszym ciągu nie wiedzę nietypowych przypadków.
    Jakie masz problem z fakturami VAT?
    Nie wiesz jak księgowac bilety postojowe?
    Skąd Ci sie biora dowody wewnetrzne w EPP?

    Masz problem - pytasz.
    A nie zadajesz enigmatyczne pytania "a co z nietypowymi przypadkami".
    Daj mi nietypowy przypadek - uwielbiam wyzwania.

    > Jak widać, cep składa się z nieco większej liczby elementów ;-)
    Ja w dalszym ciągu widzę tylko cep, nie ważne jak skomplikowana
    definicję do niego dopiszesz. Dwa kije i sznurek to dwa kije i sznurek.
    Jestes zwolennikiem terminliogii wojskowej?
    Kałuża - maly akwen wodny bez odpływu i bez znaczenia strategicznego?

    > "używania pojazdu prywatnego do celów służbowych w DG przez właściciela"
    A może to:
    UPDoF art. 23 ust. 1 pkt 46
    To jedyny przepis okreslający *granice* uznania wydatków na samochód
    osobowy nieprowadzony do EŚT za koszt uzyskania przychodu.
    Bo ustawa stawia tylko granice. Coś, co nie jest wyraźnie zakazane w
    ustawie, jest dozwolone. Nie ma zakazu rozliczania kilometrówki
    narastająco. Ale możesz rozliczac ją w zamkniętych okresach
    miesięcznych. wolna wola. US nigdy nie powie Ci że mógłbys płacic
    mniejsze podatki i nie bedzie miał do Ciebie pretensji.

    Swoja droga, skoro jestes jedyną osobą na tej, liście stawiająca tezę
    miesięcznego rozliczania EPP, to może cos jest na rzeczy?
    Czy uważasz że jestes jedynym, ktoremu dane było poznac prawdziwe
    oblicze EPP?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 20. Data: 2002-07-23 12:28:15
    Od: "Piotr K." <p...@p...pl>

    > Tylko powiedz gdzie tkwi twój problem, czego nie rozumiesz, to Ci pomogę.
    To nie jest tylko mój problem.
    Po prostu jest kilka osób, które chcą znać umocowanie w prawne,
    przenoszenia kosztów obliczeniowych na kolejny miesiąc.
    Czy to aż tak Ciebie denerwuje ?

    > Bo jak boga kocham w dalszym ciągu nie wiedzę nietypowych przypadków.
    > Jakie masz problem z fakturami VAT?
    I znowu :-(
    Dlaczego jesteś taka złośwa ?
    Ja tylko wskazuję, że księgowanie faktur w EP może być kłopotliwe
    ze względu np. na datę księgowania VAT naliczonego itp.
    Czy uważasz, że faktury VAT w EP traktuje się inaczej
    niż to opisano w UoPTUiA

    > Nie wiesz jak księgowac bilety postojowe?
    > Skąd Ci sie biora dowody wewnetrzne w EPP?

    np. za paliwo kupione za granicą :-o

    > Masz problem - pytasz.
    > A nie zadajesz enigmatyczne pytania "a co z nietypowymi przypadkami".
    > Daj mi nietypowy przypadek - uwielbiam wyzwania.
    j.w.

> [...]
    > miesięcznych. wolna wola. US nigdy nie powie Ci że mógłbys płacic
    > mniejsze podatki i nie bedzie miał do Ciebie pretensji.
    już lepiej :-)

    ?

    > Czy uważasz że jestes jedynym, ktoremu dane było poznac prawdziwe
    > oblicze EPP?
    nie

    Bardzo dziękuję za pomoc.
    Piotr