    From: "DEG" <f...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Klasyfikacja PKD
    Date: Wed, 11 Feb 2004 11:35:24 +0100

    Dzien dobry,
    Moja zona chce zalozyc gabinet psychologiczny. I juz na samym poczatku
    pojawil sie problem, bo we wpisie nalezy podac klasyfikacje wg PKD. Jednak
    nie znalazlem tam niczego co odpowiadaloby psyychologi, jedynie cos takiego:
    85.14.D Pozostała działalność związana z ochroną zdrowia ludzkiego, gdzie
    indziej nie sklasyfikowana - to jako gabinet,
    poza tym chcialaby prowadzic szkolenia i dla tego znalazlem taki kod:
    80.42.B Kształcenie ustawiczne dorosłych i pozostałe formy kształcenia,
    gdzie indziej niesklasyfikowane
    czy moze lepiej użyć kodu:
    93.05.Z
    Kody znalzlem na stronie: klasyfikacje.pl

    Czy forma opodatkowania w formie ryczaltu jest kozystna dla tego rodzaju
    dzialalnosci ? Kiedy fizycznie nalezy zaplacic pierwszy ZUS (tylko
    zdrowotne), bo poza tym pracuje na umowe o prace i dochod > od wymaganego.
    Data rozpoczecia na wniosku to 1 marca 2004. Czy w zwiazku z tym pierwszy
    ZUS do 10 kwietnia ? Czy jak mi znajoma powiedziala dopiero po przyjeciu
    pierwszego klienta - to mi sie wydaje grubymi nicmi szyte, ale ........ kto
    wiem - ja nie :)

    dziekuje
    DEG