  • 21. Data: 2010-06-08 08:54:24
    Temat: Re: Klasyka: biurwa chce umowe darowizny.
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-06-08 10:35, Tomek pisze:

    > To chyba Palikot ostatnio zmieniał, jak widać dla biurwy znaczenia to
    > nie ma :)

    A dlaczego zdanie jakiegoś Palikota ma mieć decydujące znaczenie dla
    urzędnika?

    --
    spp

  • 22. Data: 2010-06-08 08:59:20
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 08-06-2010 o 10:54:24 spp <s...@o...pl> napisał(a):

    > A dlaczego zdanie jakiegoś Palikota ma mieć decydujące znaczenie dla
    > urzędnika?

    Bo przegłosował je sejm i podpisał prezydent ?

    --
    Tomek

  • 23. Data: 2010-06-08 09:02:10
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-06-08 10:59, Tomek pisze:

    > Bo przegłosował je sejm i podpisał prezydent ?

    A rzeczywiście tak było?

    --
    spp

  • 24. Data: 2010-06-08 15:35:15
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Czy w prawie podatkowym jest definicja "zamieszkiwania na terenie"?

    W szczególności dokumentowanie "dokumentem"?

    I dalej:

    Czy ewentualne definicje z PDoOF (przychód budżetu Państwa) mają znaczenie dla ustawy
    o podatkach od spadków i darowizn (przychód
    lokalnego budżetu gminy)?

    -----

  • 25. Data: 2010-06-08 21:00:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Jun 2010, ąćęłńóśźż wrote:

    > Czy w prawie podatkowym jest definicja "zamieszkiwania na terenie"?

    s/ podatkowym//

    Definicje ogólne, o ile istnieją, obowiązują w całym prawie, więc
    pytanie zawężone do prawa podatkowego nie ma uzasadnienia :D

    > W szczególności dokumentowanie "dokumentem"?

    Chodzi o oświadczenie? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2010-06-08 21:17:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 Jun 2010, ąćęłńóśźż wrote:

    > Biurwa właśnie wysmażyła pismo:
    >
    > "na podstawie art. 155 §1" ordynacji podatkowej "uprzejmie prosi o złożenie
    osobiście lub na piśmie w terminie 7 dni" "w związku z
    > nabyciem" j.w.:
    >
    > "umowy darowizny,

    Cóż.
    A była to darowizna notarialna?
    Jeśli nie, to ciekawiłoby mnie co urząd zrobiłby np. na stwierdzenie:
    "umowa darowizny w formie dokumentu nie istnieje, a zgodnie z art.890.1
    Kodeksu Cywilnego umowa w dowolnej formie, w szczególności ustnej,
    jest uważana za wykonaną w momencie spełnienia przyrzeczenia,
    i takie zdarzenie spowodowało zgłoszony obowiązek podatkowy"

    > dokumentu potwierdzającego zamieszkiwanie na terenie objętego
    > działaniem tut. organu" :-o

    Hm... "Zgodnie z art.180.2 Ordynacji podatkowej, niniejszym dokumentem
    jest oświadczenie w urzędowo przewidzianej formie formularza NIP-1
    uprzednio złożonego w tut. urzędzie, co wypełnia znamiona >>znajomości
    z urzędu<< wymienionej w art.187.3 Ordynacji"?

    > W sumie to miłe, że "prosi" ;-)

    Tak, bardzo miłe.
    Nie można złożyć zażalenia na prośbę :D, a prosić wolno :)

    Jakby tak urząd wydał decyzję albo postanowienie, podatnik mógłby
    sprawić kłopot - jeszcze się odwoła i zostanie kleks w papierach ;)
    A jak podatnik chce, dobrowolnie, tylko celem spełnienia prośby, to
    też mu wolno.
    Prawdę mówiąc, urzędnik też człowiek i że szuka "podkładki" nie
    dziwota. Ale jak je nie ma to nie ma (a jak ją już ma w innym
    segregatorze to powinien wziąć stamtąd).
    Namawianie do naruszenia prawa (antydatowania umowy na przykład,
    bo jak umowy na piśmie nie ma, to do tego sprowadzi się spełnienie
    prośby) to nie jest dobry pomysł. No chyba że pisemne "potwierdzenie
    wykonania umowy/treści umowy darowizny z dn. .... sporządzone
    w dn. ..." by zadowoliło urząd, a podatnik i druga strona umowy
    zechcą sporządzić.

    pzdr, Gotfryd

  • 27. Data: 2010-06-09 01:36:03
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > No chyba że pisemne "potwierdzenie
    > wykonania umowy/treści umowy darowizny z dn. .... sporządzone
    > w dn. ..." by zadowoliło urząd, a podatnik i druga strona umowy
    > zechcą sporządzić.

    tak właśnie ja zrobiłem.
    US doczepił, tradycyjnie już, źródeł finansowania zakupy chaty.
    I z bieżącą datą dostał kilka oświadczeń o dokonanych darowiznach 10 lat
    wcześniej. I niestety musiał iść się bujać.

  • 28. Data: 2010-06-09 18:33:24
    Od: " 666" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Nie było formularza (niepełnoletność).

    -----

  • 29. Data: 2010-06-09 18:37:18
    Od: Tomek z Wawy <t...@t...pl>

    On 9 Cze, 03:36, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > tak właśnie ja zrobiłem.
    > US doczepił, tradycyjnie już, źródeł finansowania zakupy chaty.
    > I z bieżącą datą dostał kilka oświadczeń o dokonanych darowiznach 10 lat
    > wcześniej. I niestety musiał iść się bujać.

    Możesz opowiedzieć coś więcej o tym :) Nie to, żebym się spodziewał
    takiego zapytania, ale przezorny...

  • 30. Data: 2010-06-09 19:15:38
    Od: Tomek z Wawy <t...@t...pl>

    On 9 Cze, 20:37, Tomek z Wawy <t...@t...pl> wrote:

    > Możesz opowiedzieć coś więcej o tym :) Nie to, żebym się spodziewał
    > takiego zapytania, ale przezorny...

    I jeszcze jak ktoś mógłby przy okazji się wypowiedzieć czy dobrze
    rozumiem. Biorę 20 osób z rodziny mojej niedoszłej małżonki, czyli
    osoby mi obce - 3 grupa, każda z tych osób idzie na pocztę i opcją
    wpłaty na rachunek bankowy przelewa mi po 4902 zł - nie zgłaszam tego
    do US, bo kwota wolna od podatku i w razie kontroli wywalam na stół
    plik takich potwierdzeń i według ustawy wszystko jest cacy?