    From: M <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Klient wymaga podpisu na fakturach VAT - ma prawo?
    Date: Sun, 16 Oct 2011 16:16:35 -0700 (PDT)

    Spółka cywilna, KPiR, VAT, usługi telekomunikacyjne (dostęp do
    Internetu).
    Działalność prowadzona od kilku lat, standardowo elektroniczne obrazy
    faktur VAT wysyłane na e-mail (z prośbą by wydrukować, zgiąć na pół i
    przechowywać w formie papierowej), trochę papierowych dla nielicznych
    firm z konserwatywną księgowością (oraz indywidualnych bez adresu e-
    mail - trudno uwierzyć skoro mają Internet, a jednak się zdarza),
    wydawałoby się że nic mnie już nie zaskoczy a jednak... Nagle jeden
    nowy klient (jednoosobowa DG) wymaga papierowych faktur VAT koniecznie
    z podpisem i pieczątką. Twierdzi że ustawodawca nie nakazuje
    podpisywania wszystkich faktur, ale jeśli nabywca zażąda to trzeba
    podpisać i on z tego prawa właśnie korzysta, bo tak wymaga jego
    księgowość. No to mówię OK, proszę zgłosić się osobiście w siedzibie
    firmy, podpisać kopię faktury to wydam podpisany oryginał. Wystawić
    fakturę muszę, osobiście dostarczyć niekoniecznie.
    Ale czy rzeczywiście muszę podpisać fakturę na żądanie nabywcy, w
    przypadku usług telekomunikacyjnych? To pierwszy taki przypadek, jak
    uprze się jeden klient to pół biedy ale jak będzie ich 100 to będzie
    problem, będzie trzeba do tego podpisywania zatrudnić pracownika. Czy
    jak zażądam podpisu na fakturze od TPSA czy operatora komórkowego to
    też muszą mi podpisać? Byłbym wdzięczny za poratowanie podstawami
    prawnymi, uzasadniającymi rację klienta lub moją.