  • 11. Data: 2009-03-04 18:04:25
    Temat: Re: Komórka na firme, ale prywatna ;)
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 04-03-2009 o 18:52:53 Harnaoe <_...@w...pl_usun_to_> napisał(a):

    > A skąd taki dokument wziąć?
    > Właściwie, czy to konieczne? Komórkę można przecież zgubić, utopić w
    > rzece przechodząc przez most, itp.

    Z jakiegoś przedsiębiorstwa utilizacyjnego - jeśli pozbywasz się odpadów
    z firmy musisz wystawić kartę przekazania odpadów, prowadzić ewidencję odpadów
    itd. To jest cały rónoległy świat którym chyba mało kto się przjemuje
    (wśród mikroprzedsiębiorców)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 12. Data: 2009-03-06 08:18:40
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    To ja mam jeszcze jedno pytanie:
    Jak stara komórka firmowa leży sobie w szafie nieużywana, to czy ona ma
    trafić na magazyn i w remanencie być rozliczana jako przychód?

    Mariusz
    p.s.
    Rozumiem, że "wyposażenie" nie jest przychodem w remanencie?

  • 13. Data: 2009-03-06 08:23:16
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 06-03-2009 o 09:18:40 MariuszM <m...@t...onet.pl>
    napisał(a):

    > To ja mam jeszcze jedno pytanie:
    > Jak stara komórka firmowa leży sobie w szafie nieużywana, to czy ona ma
    > trafić na magazyn i w remanencie być rozliczana jako przychód?

    Powiedziałbym że sprawa jest dyskusyjna - jeśli chcesz ją sprzedać
    tak jak leży, to IMHO nie powinna iść do remanentu, jeśli ją rozbierzesz
    na baterię, obudowę, antenę i resztę, to można to potraktować jako
    produkcję towarów handlowych i wtedy już powinny iść do remanentu.
    (Podobnie ze sprzedażą komputera).

    > Mariusz
    > p.s.
    > Rozumiem, że "wyposażenie" nie jest przychodem w remanencie?

    W corocznym sylwestrowym remanencie nie jest.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 14. Data: 2009-03-06 09:16:14
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    Dzięki,

    --

    pozdrawiam,
    Mariusz

  • 15. Data: 2009-03-06 21:44:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Mar 2009, Tomek wrote:

> [...]
    > tak jak leży, to IMHO nie powinna iść do remanentu, jeśli ją rozbierzesz
    > na baterię, obudowę, antenę i resztę, to można to potraktować jako

    ...oczywiście o ile *ma* taki zamiar, albo jak kto woli - o ile uda
    mu się udowodnić że taki zamiar miał :)
    Bo wyprodukowanie wyposażenia (czyli "innych materialnych składników"
    czy jak to tam idzie) oczywiście jeszcze do remanentowania nie
    zmusza.
    Zaatakuj proszę wersję - "bo ja tę obudowę zostawiłem jako część
    zamienną". (tak, widzę problem, da się :().

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2009-03-07 09:49:19
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 06-03-2009 o 22:44:22 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(a):

> [...]
    > Bo wyprodukowanie wyposażenia (czyli "innych materialnych składników"
    > czy jak to tam idzie) oczywiście jeszcze do remanentowania nie

    Zgadza się, przerabiałem to przy ostatnim remanencie,
    niestety jest tutaj pewna doza loterii.

    > Zaatakuj proszę wersję - "bo ja tę obudowę zostawiłem jako część
    > zamienną". (tak, widzę problem, da się :().

    No właśnie, da się - wydają decyzję i kanał.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 17. Data: 2009-03-17 09:28:26
    Temat: Re: Komórka na firmę, ale prywatna ;)
    Od: daniel <e...@o...ppll>

    Harna? pisze:

    > A skąd taki dokument wziąć?
    > Właściwie, czy to konieczne? Komórkę można przecież zgubić, utopić w
    > rzece przechodząc przez most, itp.

    Ostatnio jak wymieniałem swój telefon, to handlowiec "zabrał mi" stary telefon w
    związku właśnie z utylizacją. Myślę że na takiej samej zasadzie jak każdy inny
    sprzęt AGD/RTV można oddać przy zakupie nowego.

    Pozdrawiam,
    daniel