  • 1. Data: 2003-04-22 14:55:08
    Temat: Komputer - odliczenia?
    Od: "Mak" <m...@a...umcs.lublin.pl>

    Witam

    Ojciec w tamtym roku kupil komputer do domu. Ojciec jest na emeryturze,
    kompa kupil na raty. Jedyne z dokumentow co mam to umowa na raty i paragon
    za kompa.

    Czy wobec tego moge ja sobie odliczyc ten komp?
    Czy tez moze zrobic jakas korekte (paragonu/faktury)?

  • 2. Data: 2003-04-22 19:58:48
    Temat: Re: Komputer - odliczenia?
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Mak" <m...@a...umcs.lublin.pl> wrote in message
> [...]
    > za kompa.
    >
    > Czy wobec tego moge ja sobie odliczyc ten komp?
    > Czy tez moze zrobic jakas korekte (paragonu/faktury)?

    Ojciec sobie nie odliczy.
    Ty tak, pod warunkiem, że pracujesz na umowę o pracę i komputer jest
    związany z twoją pracą.
    No i faktura za ten komputer przydałaby się na ciebie.

  • 3. Data: 2003-04-23 18:56:22
    Od: "Magdalena" <m...@o...pl>

    "KK" <p...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > związany z twoją pracą.
    > No i faktura za ten komputer przydałaby się na ciebie.

    pamiętaj, że możesz odliczyć tylko wydatki "faktycznie poniesione" czyli
    IMHO do wysokości rat spłaconych w 2002. To co ewentualnei spłaciliście w
    2003 będzie można rozliczyć w PIT za 2003 r.

    Magda

  • 4. Data: 2003-04-24 00:31:03
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od KK -----###
    > Ojciec sobie nie odliczy.
    > Ty tak, pod warunkiem, że pracujesz na umowę o pracę i komputer jest
    > związany z twoją pracą.
    > No i faktura za ten komputer przydałaby się na ciebie.

    ale faktury nie ma wogóle a teraz nikt mu raczej faktury z tamtego roku
    nie wystawi do paragonu...

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...

  • 5. Data: 2003-04-24 05:43:29
    Od: "Mak" <m...@a...umcs.lublin.pl>

    > Ojciec sobie nie odliczy.
    > Ty tak, pod warunkiem, że pracujesz na umowę o pracę i komputer jest
    > związany z twoją pracą.

    Komputer jest zwiazany z moja praca.

    > No i faktura za ten komputer przydałaby się na ciebie.

    I chyba tutaj pies pogrzebany. Bo jest paragon i umowa ratalna na ojca :-(