  • 1. Data: 2003-11-30 19:59:05
    Temat: Komputer w ŚT - jeszcze jeden wariant :-)
    Od: "Fires" <f...@f...mail.pl>

    Witam

    Przeczytałem cała mase postów dotyczacych komputera wprowadzonego do ŚT i
    tysiące problemów interpretacyjnych z tym zwiazanych. Szczególnie
    interesowało mnie __jak__ i __czy__ wprowadzić uzywany i częściowo odpisany
    ("pomoce naukowe") do ewidencji ŚT.

    Nie znalazłem jednak odpowiedzi na jedno pytania: mam komputerek, którego
    konfiguracja zmieniała sie na przestrzeni kilku lat - a to zmiana płyty, a
    to procesora, a to dysku. Każdy taki zakup odpisywałem z tytułu "pomocy
    naukowych". Teraz chcąc rozpocząć działalność zastanwiam sie, czy warto
    zawracać sobie głowę wprowadzeniem go do ŚT.

    A jakie mam pytanie: czy chcąć korzystac z tego komputera oraz
    licencjonowanego oprogramowania (OS) dla potrzeb firmy, musze ten fakt jakoś
    odnotować w dokumentach. Najchetniej darowałbym sobie wszelkie odpisy
    amortyzacyjne itp. koszty (i tak w zasadzie juz to __chyba__ odpisałem)

    Fires

  • 2. Data: 2003-12-01 11:39:21
    Temat: Re: Komputer w ŚT - jeszcze jeden wariant :-)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 30 Nov 2003, Fires wrote:
    [...]
    >+ to procesora, a to dysku. Każdy taki zakup odpisywałem z tytułu "pomocy
    >+ naukowych". Teraz chcąc rozpocząć działalność zastanwiam sie, czy warto
    >+ zawracać sobie głowę wprowadzeniem go do ŚT.

    Było, było.
    W ustawie jest zapis że nie można zaliczać w KUP ŚT od których
    zakupu nastąpiło odliczenie od dochodu lub podatku :)

    >+ A jakie mam pytanie: czy chcąć korzystac z tego komputera oraz
    >+ licencjonowanego oprogramowania (OS) dla potrzeb firmy, musze ten fakt jakoś
    >+ odnotować w dokumentach.

    Jest jedna wątpliwość: zapodaj jeszcze "nieujawnione nieujawnionych
    ujawnione ujawnionych" (chodzi o nieujawnione środki trwałe)
    groups.googlowi :)
    *Dawno temu* (no, przepisy to X razy się zmieniały :() był taki
    wyrok ŚT że fakt "używania dla celów DG" wystarczy aby zaliczyć
    ew. sprzedaż takiego "środka" do art. 14.2.1 UoPDoOF, mimo
    niewprowadzenia do ewidencji.
    Jakoś nie chce mi wpaść pod kursor to miejsce w UoPDoOF które
    jeszcze określa że jest tam termin 5 lat od wyprowadzenia
    z ewidencji (BTW: w nowelizacji jest AFAIR 6 lat !)
    Jakby kto miał przed nosem to wskażcie nr artykułu i ustępu.

    >+ Najchetniej darowałbym sobie wszelkie odpisy
    >+ amortyzacyjne itp. koszty (i tak w zasadzie juz to __chyba__ odpisałem)

    ...w tym przypadku IMO słusznie !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2003-12-01 16:32:51
    Od: "Fires" <f...@f...mail.pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...
    [...]
    > Było, było.

    Tak było, ale cos nie którzy ;-) wspominali o odpisach tej części, która nie
    została odliczona. No i nie do końca wszystko jest jasne

    [...]
    + Najchetniej darowałbym sobie wszelkie odpisy

    > ...w tym przypadku IMO słusznie !

    Heh ... to wiem .. mój czas - aby to rozgryźć - tez kosztuje :-) Pozostaje
    jednak problem uzywania nie zaewidencjowanego nigdzie (ŚT, wyosażenie)
    sprzetu, który słuzyłby do pracy i ewentualnych zakupów z tym zwiazanych,
    np. programu do prowadzenia KPiR, lepszej drukarki, itp.

    No nic... pogrzebie jeszcze ... ale gdyby ktos miał gotowe rozwiazanie,
    chetnie przeczytam.

    --
    ----=== Sławomir Fajer (Fires) ==----
    --==== f...@a...com.USUN.pl ====--

  • 4. Data: 2003-12-01 22:57:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 1 Dec 2003, Fires wrote:
    [...]
    >+ Tak było, ale cos nie którzy ;-) wspominali o odpisach tej części, która nie
    >+ została odliczona. No i nie do końca wszystko jest jasne

    Nie jest.
    Ale ktoś dawno temu (Maddy ?) zadawał pytanie w stylu czy to nie
    dziwne, że uważasz za dziwne używanie *swoich* rzeczy ? :)

> [...]
    >+ wyosażenie) sprzetu, który słuzyłby do pracy i ewentualnych zakupów z
    >+ tym zwiazanych, np. programu do prowadzenia KPiR, lepszej drukarki,

    Krótko i zwięźle: używam nie wprowadzonej do ewidencji drukarki
    laserowej (właśnie dlatego, że dawno temu była podstawą odliczenia :)
    a jak posłuchałem koncepcji w US... "a może odliczyć dwukrotność
    odliczenia... a może..." to stwierdziłem że niewpisywanie jest
    bezpieczniejsze :)).

    >+ No nic... pogrzebie jeszcze ... ale gdyby ktos miał gotowe rozwiazanie,
    >+ chetnie przeczytam.

    Postaw sobie inne pytanie: co ci grozi za nieujęcie ŚT
    w EŚT ?

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)