    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Komputer w ŚT - jeszcze jeden wariant :-)
    Date: Mon, 1 Dec 2003 12:39:21 +0100

    On Sun, 30 Nov 2003, Fires wrote:
    [...]
    >+ to procesora, a to dysku. Każdy taki zakup odpisywałem z tytułu "pomocy
    >+ naukowych". Teraz chcąc rozpocząć działalność zastanwiam sie, czy warto
    >+ zawracać sobie głowę wprowadzeniem go do ŚT.

    Było, było.
    W ustawie jest zapis że nie można zaliczać w KUP ŚT od których
    zakupu nastąpiło odliczenie od dochodu lub podatku :)

    >+ A jakie mam pytanie: czy chcąć korzystac z tego komputera oraz
    >+ licencjonowanego oprogramowania (OS) dla potrzeb firmy, musze ten fakt jakoś
    >+ odnotować w dokumentach.

    Jest jedna wątpliwość: zapodaj jeszcze "nieujawnione nieujawnionych
    ujawnione ujawnionych" (chodzi o nieujawnione środki trwałe)
    groups.googlowi :)
    *Dawno temu* (no, przepisy to X razy się zmieniały :() był taki
    wyrok ŚT że fakt "używania dla celów DG" wystarczy aby zaliczyć
    ew. sprzedaż takiego "środka" do art. 14.2.1 UoPDoOF, mimo
    niewprowadzenia do ewidencji.
    Jakoś nie chce mi wpaść pod kursor to miejsce w UoPDoOF które
    jeszcze określa że jest tam termin 5 lat od wyprowadzenia
    z ewidencji (BTW: w nowelizacji jest AFAIR 6 lat !)
    Jakby kto miał przed nosem to wskażcie nr artykułu i ustępu.

    >+ Najchetniej darowałbym sobie wszelkie odpisy
    >+ amortyzacyjne itp. koszty (i tak w zasadzie juz to __chyba__ odpisałem)

    ...w tym przypadku IMO słusznie !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)