  • 1. Data: 2002-06-23 19:52:38
    Temat: Komputer w ewidencji
    Od: "Jola" <j...@p...onet.pl>

    Witam i prosze o pomoc.
    Czy wlsasny komputer wykorzystywane na potrzeby prowadzonej dzialalnosci w
    momencie wpisania do ewidencji wyposazenia trzeba tez ujmowac w KPiR?
    Przeciez on nie stanowi kosztu dla firmy jako ze zakupiony byl duzo
    wczesniej przez osobe fizyczna nie prowadzaca dzialalnosci.

  • 2. Data: 2002-06-24 18:38:21
    Temat: Re: Komputer w ewidencji
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

    Nie, nie tylko, że nie trzeba, ale nie można.

  • 3. Data: 2002-06-24 19:23:20
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Nie, nie tylko, że nie trzeba, ale nie można.
    >
    > Użytkownik "Jola" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    pisz po postem...

    i pytanko, dlaczego nie mozna?
    pozdrawiam

    Łukasz

  • 4. Data: 2002-06-25 08:24:25
    Od: "Tomek Stawarz" <t...@o...pl>

    > i pytanko, dlaczego nie mozna?
    > pozdrawiam
    >
    > Łukasz

    Wg. mnie : można a nawet trzeba.

    Tomek

  • 5. Data: 2002-06-25 08:30:42
    Od: "Tomek Stawarz" <t...@o...pl>

> [...]

    > Przeciez on nie stanowi kosztu dla firmy jako ze zakupiony byl duzo
    > wczesniej przez osobe fizyczna nie prowadzaca dzialalnosci.
    OK
    A jesli ta osoba prywatna sprzeda ten komputer np. mi.
    Ja później sprzedam go tej 'DG', no i będzie koszt jak nic (VAT'u oczywiście nie ale
    KUP tak).

    Pozdrawiam, Tomek

  • 6. Data: 2002-06-26 21:11:44
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 24 Jun 2002, Sławomir Malibo wrote:

> [...]
    >+ > momencie wpisania do ewidencji wyposazenia trzeba tez ujmowac w KPiR?

    Sugerujesz (to do Sławomira) że jestem "popełniającym wykroczenie" ??
    Mogę poprosić przepis ?
    Faktury zakupu (sprzed DG) mam, protokół przyjęcia mam, wycenę
    zrobiłem (to info dla porządku).

    >+ > Przeciez on nie stanowi kosztu dla firmy jako ze zakupiony byl duzo
    >+ > wczesniej przez osobe fizyczna nie prowadzaca dzialalnosci.

    Z powietrza się nie wziął :), niejako "kupujesz" go od siebie
    na potrzeby firmy !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2002-06-27 10:43:29
    Od: "Lopesjus" <p...@p...pl>

    napisał w wiadomości
    anpol.com.pl...

> [...]
    > zrobiłem (to info dla porządku).

    > Z powietrza się nie wziął :), niejako "kupujesz" go od siebie

    Ale sprytnie!!
    A jako osoba fizyczna w zeznaniu rocznym oczywiście kolega uwzględnia
    przychód?

  • 8. Data: 2002-06-28 08:31:26
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Jun 2002, Lopesjus wrote:
    [...]
> [...]
    >+
    >+ Ale sprytnie!!
    >+ A jako osoba fizyczna w zeznaniu rocznym oczywiście kolega uwzględnia

    Nie, bo kolega go najpierw kupił z własnych środków ;)
    Napisałem "niejako" - bo to jest "przekazanie na potrzeby DG"
    a nie faktyczny zakup. Zauważ że w razie "przekazania" w drugą
    stronę - jak najbardziej będę musiał stosowne podatki uiścić !

    Poza tym jako osoba fizyczna, to ja cię informuję że przychód
    sobie wpiszę jak sprzedam rzecz *nową* (czyli używaną mniej
    niż pół roku [pomijam budynki]).
    Polecam łaskawej pamięci art. 10.8.d. UoPDoOF.

    Co do argumentu powyżej: "nie stanowi kosztu dla firmy" (bo
    "firma" go nie kupuje) to chciałbym przyuważyć że rozliczenia
    podatku dokonuje właściciel, nie "firma". I ów właściciel
    koszt *poniósł*. A w działce pt. "Środki Trwałe" jest jakaś
    wzmianka o "kompletności" i "przekazaniu do użytku": pytanie
    dlaczego nie jest "przekazaniem do użytku" przyjęcie osobistego
    komputera na cele DG ?

    BTW: czy wy podważacie możliwość przekazania sprzętu "użytkowanego
    uprzednio osobiście" na "potrzeby prowadzenia działalności", jak
    poruszano np. na grupie:

    http://groups.google.com.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-
    8&oe=UTF8&th=17e176d54ef5c13c&rnum=1

    http://groups.google.com.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-
    8&oe=UTF8&th=48d1151d651e115f&rnum=14
    (za wyjątkiem - IMO - zdania Sławki co do VATu w takim przypadku)

    Może jakaś interpretacja albo link do wyroku... ?

    Pozdrowienia, Gotfryd