  • 1. Data: 2006-03-10 16:57:40
    Temat: Konto bankowe
    Od: huri-khan <e...@x...puvc.cy>

    Witam
    Dzisiaj złożyłem w U.S. zeznanie (PIT-37) za rok 2005.
    Jako, że pod koniec tamtego roku zmieniłem miejsce zamieszkania to zmienił
    mi się U.S.
    O ile w poprzednim US nie miałem problemów, to w nowym powiedziano mi że
    nie mogę dostać zwrotu (nadpłaty) podatku na konto, którego nie jestem
    właścicielem, a które wykazałem w zeznaniu.
    Który U.S. postępuje/postepował prawidłowo ?
    P.S. Paragrafy mile widziane

    --
    [Pozdrawiam][huri-khan][GG 177094][klub.chip.pl/rasrob]
    Jesli wodka w pracy szkodzi, porzuc prace, o co chodzi.

  • 2. Data: 2006-03-10 19:51:57
    Temat: Re: Konto bankowe
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    huri-khan wrote:
    > że nie mogę dostać zwrotu (nadpłaty) podatku na konto, którego nie
    > jestem właścicielem, a które wykazałem w zeznaniu.

    Ordynacja podatkowa:
    Art. 77b. § 1. Zwrot nadpłaty następuje:
    1) na wskazany rachunek bankowy podatnika,
    płatnika lub inkasenta obowiązanego
    do posiadania rachunku bankowego;
    2) w gotówce, jeżeli podatnik, płatnik lub inkasent
    nie są obowiązani do posiadania rachunku bankowego,
    chyba że zażądają zwrotu nadpłaty na rachunek bankowy.

    Hmmm... czyli jeśli z jakiegoś powodu zobowiązany byłeś do posiadania
    rachunku, to zwrot na Twój rachunek.
    A jeśli nie masz obowiązku mieć rachunku, to na rachunek bankowy.
    Czyli wtedy nie musi być rachunek podatnika.
    O ile dobrze pamiętam pola w "NIP-ileś tam" tam to
    była tam opcja "posiadacz" czyli zakładano, że można
    podać nie swój rachunek.