  • 1. Data: 2004-06-18 07:32:42
    Temat: Konto firmowe
    Od: "Piotrek" <_...@w...pl>

    Witam od niedawna prowadzę DG , mam założone konto firmowe .
    Moje pytanie jest takie czy gotówką z tego konta można rozporządzać w sposób
    dowolny ?
    - przelewać na konto prywatne , dokonywać płatności kartą w sklepie
    spożywczym itp ?
    Cześć płatności mam gotówkowych- natomiast konto firmowe mam w banku
    internetowym
    by wypłacić większą gotówkę muszę ją najpierw przelać na konto prywatne w
    tradycyjnym banku
    dopiero tutaj mogę ją podjąć z okienka i zapłacić kontrahentowi .
    Czy nie popełniam błędu ?

    pozdrawiam Piotrek

  • 2. Data: 2004-06-18 17:16:08
    Temat: Re: Konto firmowe
    Od: "weronika" <a...@a...pl>

    Zakładam że prowadzisz KPiR? Platnosci wobec kontrahenta przekraczajace 3000
    EUR musisz bezwzględnie przekazywać przez konto firmowe. Podobnie z zapłatą
    podatków, ZUS i innych do budzetu. W przypadku gdy w poprzednim m-cu obroty
    z kontrahentem przekroczyły 10.000 EUR każdorazowa płatnośc powyżej 1000 EUR
    musi byc realizowana bezgotówkowo, za pośrednictwem konta firmowego.
    weronika