  • 1. Data: 2004-06-18 06:24:34
    Temat: czy w świetle nowych przepisów pracodawca może czytać maile pracownika
    Od: Pawel C <i...@p...onet.pl>

    czy w świetle nowych przepisów kp pracodawca może czytać maile
    pracownika w firmie.
    I na podstawie tego go zwolnic z pracy??
    Czy są jakieś przepisy regulujące tą kwestię.

    proszę o odpowiedź
    pozdrawiam
    Paweł C

  • 2. Data: 2004-06-18 22:46:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 18 Jun 2004, Pawel C wrote:

    >+ czy w świetle nowych przepisów kp

    ...a są jakieś dotyczące tego problemu ??
    Możesz artykuły podać ?

    >+ pracodawca może czytać maile
    >+ pracownika w firmie.

    Było na .prawo, jakbyś mógł przejrzeć googlem... o ile dobrze pamiętam
    konkluzję to przetłumaczę ją na wersję podatkową: "jak pracodawca
    zgadzął się na prywatne używanie maila to znaczy że na miesięcznym
    rozliczeniu przychodów z pracy była pozycja przychodu z nieodpłatnego
    korzystania z internetu" :]
    FYI: owszem, mam gdzieś kwitek z wykazanymi kilkoma złotymi dochodu
    z tego tytułu iż kiedyś pracodawca zafundował mi (całej załodze
    dla jasności :)) szczepionkę przeciw grypie :] No to internet
    nie gorszy ;[

    >+ I na podstawie tego go zwolnic z pracy??

    Zaraz. Na podstawie CZEGO ?
    Samego faktu posiadania adresu e-mail ? ;)
    Bo jak znalazł mail "działający na szkodę firmy" to to nie było
    "na podstawie posiadania maila" a np. "szkodzenia wizerunkowi
    firmy"... IMHO czywiście.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)