  • 1. Data: 2003-08-16 08:47:29
    Temat: [long] podatek zryczałtowany 17%, działalność informatyczna.
    Od: "Woj" <w...@w...ps.pl>

    Witam,

    Z góry przepraszam, jeżeli pytanie już padło na grupie ale potrzebuje w
    miarę aktualnych informacji, mam nadzieję, że pomożecie ;)

    Do niedawna pracowałem na umowę-zlecenie, jednak zgodnie z panującą
    idiotyczną modą, po uzyskaniu statusu absolwenta zasugerowano mi rozpoczęcie
    własnej działalności gospodarczej i współpracę z pracodawcą na zasadzie
    umowy między firmami. Nie komentując dalej obecnej sytuacji na rynku pracy
    zwracam się do Was z pytaniem:

    Cała sprawa dotyczy usług informatycznych i teleinformatycznych. Czy od tego
    roku istnieje możliwość rozliczania się z US poprzez ryczałt 17% przy
    prowadzeniu działalności informatycznej ? Jeżeli dobrze rozumiem ustawę o
    zryczałtowanym podatku, to cała sekcja K (wg PKD) (z wyłączeniem konserwacji
    biurowych maszyn liczących) jest dopuszczona do takiej formy opodatkowania.

    Druga sprawa. Narazie chciałem uniknąć rozliczania na zasadach ogólnych -
    nie potrafię poruszać się w gąszczu generowania kosztów, więc narazie mnie
    to przerasta. Ktoś z Was korzysta z ryczałtu ?? Jakieś rady i sugestie ?

    Trzecia sprawa. Wiem, że (mogę się mylić) "pozostała działalność związana z
    informatyką" - 7260Z (wg PKD) jest dopuszczona do ryczałtu 8.5% - ktoś z Was
    korzysta z takiej formy opodatkowania ? Co można napisać na fakturze, która
    mieści się w tej klasyfikacji ?

    I ostatnia, nie dająca mi spokoju wątpliwość: W Urzędzie Miasta podczas
    rejestracji firmy wpisałem szereg usług jakie będę świadczył. W Urzędzie
    Statystycznym wpisałem tylko dominującą działalność. Proszę mnie oświecić -
    co się dzieje, gdy moja dominująca działalność ulega zmianie. Pomijam
    kwestię zgłoszenia tego do Urzędu Skarbowego i odpowiedniego opodatkowania.
    Interesuje mnie tylko czy muszę się kontaktować z Urzędem Statystycznym ?

    ufffff.

    z góry dzięki za ewentualne odpowiedzi.

    --
    pozdrawiam
    WOJ

  • 2. Data: 2003-08-16 10:02:23
    Od: "a4" <a...@o...pl>

> [...]
    Was
    > korzysta z takiej formy opodatkowania ? Co można napisać na fakturze,

    hmm chyba chodzilo ci o 7220Z (wg. PKD)?! mnie zakfalifikowali do tej grupy
    zeszłym tygodniu (7220Z jako glowna, 7220 dodatkowo) a w wpisie do ew.
    dział.
    gosp. mam hosting i wykonywanie stron www - ciekaw jestem czy to bedzie
    mieścić
    sie w 8,5 czy 17% :| tez zastanawialem sie nad tym. Może wie ktoś coś o tym
    grupowiczów jak to wlasciwie jest? jesli na 7220Z jest 8,5% a Urzad
    Statystyczny
    zakwalifikowal mnie do tej grupy z hostingiem i stronami to chyba bede
    placic 8,5% ?
    :| hmm... wizyta w US czeka mnie w poniedziałek - jak coś się dowiem to
    napisze.

    pozdrawiam
    :)

  • 3. Data: 2003-08-16 12:22:43
    Od: "a4" <a...@o...pl>

    wg. tego co tu czytam to nie mozna byc na ryczałcie
    z usługami informatycznymi :(( chyba sie zalamie jak
    to sie okaze prawda i bede musial wziac jakies biuro
    rachunkowe .... wie ktos cos o tym? help me !!!

    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&in
    lang=pl&threadm=9j45a0%2
    4qik%242%40shilo.silesia.pik-net.pl&rnum=1&prev=/gro
    ups%3Fq%3Drycza%25C5%258
    2t%2Bus%25C5%2582ugi%2Binformatyczne%26hl%3Dpl%26lr%
    3D%26ie%3DUTF-8%26inlang
    %3Dpl%26selm%3D9j45a0%2524qik%25242%2540shilo.silesi
    a.pik-net.pl%26rnum%3D1

  • 4. Data: 2003-08-16 12:24:09
    Od: "a4" <a...@o...pl>

    tutaj znalazlem info o tym ze byla jakas aktualizacja
    załącznika i że teraz można ale na 17%

    http://groups.google.pl/groups?q=rycza%C5%82t+us%C5%
    82ugi+informatyczne&hl=p
    l&lr=&ie=UTF-8&inlang=pl&selm=b32poh%24rji%241%40nem
    esis.news.tpi.pl&rnum=2

  • 5. Data: 2003-08-16 13:22:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 16 Aug 2003, a4 wrote:
    [...komuś...]
    >+ > Trzecia sprawa. Wiem, że (mogę się mylić) "pozostała działalność
    >+ > związana z
    >+ > informatyką" - 7260Z (wg PKD) jest dopuszczona do ryczałtu 8.5%

    Hm... na pewno 8,5 a nie 17% ? Nie, nie będę się kłócił :),
    nie sprawdzałem.

    [...]
> [...]
    >+ jesli na 7220Z jest 8,5% a Urzad Statystyczny
    >+ zakwalifikowal mnie do tej grupy z hostingiem i stronami to chyba bede

    Spróbuj poszukać na googlu (dość częstych) pytań w stylu: "mam
    zarejestrowaną sprzedaż butów, czy mogę coś uszyć dla klienta" :)
    oraz odpowiedzi. Przetraw również taki problem: będziesz mieć
    odsetki z konta. A kto inny, "płacący 3%" też będzie mieć takie
    odsetki. I co będziecie płacić *różny* podatek od odsetek ??

    Nie ma tak dobrze: prowadzisz ewidencje sprzedaży według
    stawki podatku i każdy przychód opodatkujesz 'oddzielnie',
    *właściwą stawką* - tj. zaliczając go do właściwej stawki !
    Na grupie padała już odpowiedź o klasyfikację: *możesz* zwrócić
    się do Urzędu Statystycznego o sklasyfikowanie *konkretnej usługi*
    i *taka* klasyfikacja jest wiążąca :) (również dla US) Oczywiście
    GUS pewnie poprosi o szczegółowszy opis usługi niż "hosting" :|
    Tylko.... to jest usługa *odpłatna*, która nie ma nic wspólnego
    (no, przesadzam trochę :)) z klasyfikacją wpisaną pi razy oko
    na podstawie twojego zgrubnego opisu przy zgłoszeniu.

    >+ :| hmm... wizyta w US czeka mnie w poniedziałek - jak coś się dowiem to
    >+ napisze.

    :)
    Przeczytaj jeszcze komentarze grupowiczów do wypowiedzi "w informacji
    w US mi powiedzieli"... ;) Ale napisać napisz :) !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 6. Data: 2003-08-16 13:30:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 16 Aug 2003, Woj wrote:
    [...]
    >+ jednak zgodnie z panującą
    >+ idiotyczną modą, po uzyskaniu statusu absolwenta zasugerowano
    >+ mi rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej

    Moda jak moda... Zatrudnisz pracowników to posłuchamy czy czasem nie
    dostosujesz się opinii złodzieja podatków (powszechnie realizowanej):
    "Punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia."
    Ale zgoda że to OT :) i że najwyraźniej miejscami postawione na głowie.

    [...]
> [...]
    >+ Interesuje mnie tylko czy muszę się kontaktować z Urzędem Statystycznym ?

    Wg przepisów tak. Nie pamietam czy to widziałem na formularzach czy
    gdzieś w ustawie (dawno zaglądałem :]) - ale jak stwierdzisz że
    dominująca działalność się zmieniła to masz się zgłosić do GUS.
    W ustawie są chyba nawet jakieś wskaźniki procentowe wyrażone
    przychodem z rodzajów działalności (30% czy jakoś tak - do GUS
    podaje się do 3 rodzjajów "DG głównych").
    Zdaje się że zmiana "rodzaju" skutkuje zmianą REGONu !

    BTW: ciekaw jestem jaki procent programów "zintegrowanoksięgowych"
    radzi sobie z kontrahentem zmieniającym REGON tak z 3 razy do roku
    (przy powiązaniu kontrahenta z transakcją) :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2003-08-16 13:38:31
    Od: "Dariusz" <w...@w...pl>

    Zmiana rodzaju działalności nie skutkuje zmianą REGON-u. Wiem, bo w kwietniu
    to robiłem.
    Darek