  • 11. Data: 2005-08-26 20:47:48
    Temat: Re: Konto firmowe nie do wszystkiego
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 26 Aug 2005, jureq wrote:

    > Muszę przyznać, że nie odważyłem się nigdy prowizji
    > od przelewu z DG na ROR zaliczyć w KUP

    Prawdą jest że żadne mało karkołomne wytlumaczenie żeby
    zaliczyć taki przelew w KUP mi do głowy nie przyszedł :[
    "zabezpieczenie źródła przychodu przed śmiercią głodową" ??
    ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 12. Data: 2005-08-27 08:11:31
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Prawdą jest że żadne mało karkołomne wytlumaczenie żeby
    > zaliczyć taki przelew w KUP mi do głowy nie przyszedł :[
    > "zabezpieczenie źródła przychodu przed śmiercią głodową" ??
    > ;)

    Gdyby to były kwoty o które warto walczyć to próbowałbym czegoś w
    stylu: "Musiałem gotówką zapłacić za towar, a do rachunku firmowego nie
    mam karty". Tylko czy wtedy nie uznają ROR za rachunek używany do DG?

  • 13. Data: 2005-08-27 08:25:34
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    > ...i właśnie owo "zgłoszenie" IMO decyduje.
    > Nie można podawać np. na fakturze pozycji "zapłata na konto nr...."
    > z numerem konta nie zgłoszonego do US.

    A czy można płacić z takiego konta? Bo np. mam eKartę do eKonta, a do DG
    używam konta mBiznes. Ale czasem muszę kupić przez Internet coś na potrzeby
    DG i muszę zapłacić kartą. Do mBiznes karty nie mam (chce mi się płacić
    prowizji i odsetek za kredyt, którego nie potrzebuję, poza tym eKarta daje
    większe bezpieczeństwo dzięki możliwości 'rozładowania'). Płacę eKartą.
    Muszę zgłosić konto prywatne do US?

    W ostateczności można założyć drugie eKonto i do niego mieć tylko eKartę.
    Wtedy nikt nie będzie miał dostępu do przelewów 'za piwo' :)

    P.

  • 14. Data: 2005-08-27 10:57:02
    Od: "K.K." <o...@p...onet.pl>

    > A czy można płacić z takiego konta?

    Nie, rachunki _oszczędnościowe_ mBanku nie mogą być wykorzystywane przez ich
    posiadaczy do przeprowadzania rozliczeń pieniężnych związanych z
    prowadzeniem działalności gospodarczej - § 3. 3 regulaminu
    http://www.mbank.com.pl/przewodnik/regulamin/reg_otw
    _rach.html#D_I
    BRE Bank wprowadził takie zastrzeżenie, którego już nie ma w ustawie Prawo
    Bankowe (PB).

> [...]
    > płacić prowizji i odsetek za kredyt, którego nie potrzebuję, poza tym
    > eKarta daje większe bezpieczeństwo dzięki możliwości 'rozładowania').

    Mbank do mBiznes Konta nie dostarcza instrumentu umożliwiającego płatności
    internetowe. Dla grupy rachunków tego typu brak jest eKarty i KK.

    > Płacę eKartą. Muszę zgłosić konto prywatne do US?

    Zgłaszając eKonto mBanku będziesz na kursie kolizyjnym z prawem, ale i tu
    rodzi się pewna wątpliwość. Ekarta to nie rachunek. To dwa zupełnie odmienne
    'produkty' bankowe rządzone przez dwa różne akty prawne, ale eKonto (lub
    izzyKonto) jest rachunkiem rozliczeniowym dla eKarty. Dokonując transakcji
    internetowj wykorzystujesz bezpośrednio eKartę, dla której nie ma zakazu,
    ale pośrednio wykorzystujesz rachunek oszczędnościowy eKonto, które już taki
    zakaz ma. Nie podejmę się rozstrzygnięcia czy skorzystanie z takiego
    pośrednictwa (dla DG) będzie złamaniem regulaminu rachunku ;-)

    > W ostateczności można założyć drugie eKonto i do niego mieć tylko eKartę.

    Drugiego nie założysz
    http://www.mbank.com.pl/przewodnik/pytania/faq.html?
    4,1#49 ale możesz
    założyć izzyKonto i do niego podczepić eKartę.

    > Wtedy nikt nie będzie miał dostępu do przelewów 'za piwo' :)

    Ale zarówno izzyKonto jaki i eKonto jest rachunkiem oszczędnościowym,
    którego nie można wykorzystywać w DG z mocy zapisu w Prawie Bankowym
    pozwalającym na takie zastrzeżenie, z którego ten bank skorzystał. Nie
    wszystkie banki wprowadziły takie zastrzeżenie po zmianie ustawy PB, ale ten
    akurat tak. Istniało nawet przed zmianą w PB.

    Pozdr.
    K.K.

  • 15. Data: 2005-08-27 11:02:38
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Bo nie istnieje prawne pojęcie rzeczy "firmowych" przy 1-os. DG :)
    > *WSZYSTKO* jest prywatne, jedynie rozróżnia się "wykorzystywanie
    > w celu" - z podziałem na cele osobiste oraz DG.

    Heh. No dobrze :) A teraz taka zabawa myslowa - czy wliczac sniadanie,
    obiad, kolacje w koszty uzyskania przychodu? No bo w sumie, to aby
    uzyskac przychod jest potrzebny pracujacy czlowiek, ktory: spi-wiec
    wypoczywa przed praca, aby mogl wydajnie pracowac, pracuje, i
    ostatecznie dostarcza organizmowi potrzebnehj do pracy energii przez
    posilki wszelakie ;)
    Niech pierwszy rzuci kamien, kto uwaza, ze mozna uzyskiwac przychod nie
    spiac i nie jedzac ;)))
    Pozdr

    Kroniki Riddicka: Ucieczka z Butcher Bay ....... http://tiny.pl/q9dt
    Fantastyczna czwórka (Fantastic Four) .......... http://tiny.pl/qg3r
    Pan i Pani Smith (Mrs and Mr Smith, 2005) ...... http://tiny.pl/q7j5
    ________________
    http://www.fantastyka.com.pl/forum/index.php .. NAJLEPSZA FANTASTYKA

  • 16. Data: 2005-08-27 11:03:56
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Paszczak wrote:

    ...eKonto...

    Nie wiem, czy dobrze pamietam, ale eKonto chyba nie mozna "na firme"
    zalozyc...

  • 17. Data: 2005-08-27 11:35:05
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Sat, 27 Aug 2005 12:57:02 +0200, K.K. napisał(a):

> [...]

    Płacą kartą nie musisz nic w US zgłaszać. Karta nie jest kontem.
    Dokonywanie zapłat kartą z konta osobistego nie może być kwestionowane
    przez kogokolwiek, bo jest to taka sama sytuacja jakbyś swoimi prywatnymi
    środkami ( gotówka ) zapłacił za zakup do DG. A takie płacenie nigdzie nie
    jest zabronione.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 18. Data: 2005-08-27 22:22:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 27 Aug 2005, mariposa doux wrote:

    > Heh. No dobrze :) A teraz taka zabawa myslowa - czy wliczac sniadanie,
    > obiad, kolacje w koszty uzyskania przychodu?

    Wg interpretacji stosowane w polskim prawie podatkowym - nie :)
    [...]
    > Niech pierwszy rzuci kamien, kto uwaza, ze mozna uzyskiwac przychod nie
    > spiac i nie jedzac ;)))

    To nie jest mój punkt widzenia - ale spróbuję zaprezentować to
    co "obowiązuje". Otóż jeśli wydatek zostałby i tak poniesiony
    to nie jest on "w celu DG".
    Rzuć kamieniem jeśli uważasz że można nie spać i nie jeść jeśli
    się *NIE* prowadzi DG...
    :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 19. Data: 2005-08-28 07:17:30
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Rzuć kamieniem jeśli uważasz że można nie spać i nie jeść jeśli
    > się *NIE* prowadzi DG...
    > :]

    To niczego nie dowodzi :] Bo... uzyskiwanie przychodu z DG jest
    *niemozliwe* jesli sie nie je i nie spi :]

  • 20. Data: 2005-08-28 15:55:31
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <4...@g...pl>,
    mariposa doux <m...@g...pl> wrote:

    > To niczego nie dowodzi :] Bo... uzyskiwanie przychodu z DG jest
    > *niemozliwe* jesli sie nie je i nie spi :]

    Niemożliwe to jest założenie hełmu na lewą stronę. Uzyskiwanie przychodu
    z DG bez jedzenia i spania to nic niezwykłego - tyle że długo tak się
    nie da. Ale o możliwości zaliczenia czegoś w KUP nie decyduje
    przewidywany czas istnienia firmy...

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.