  • 11. Data: 2006-07-31 19:49:30
    Temat: Re: Konto firmowe w banku
    Od: "....co to..." <c...@t...ca>

    > przeczytaj 3 razy uważnie - potem jeszcze raz od czego płaci sie ten
    > podatek

    ok napisze Ci dokaldniej bo nie zrozumiales
    jak zaplace fakture (chociaz jedna) z DG z kont prywatnego to bede musial
    placic podatek od odsetek z tego konta
    a jak bede uzywal tylko do prywatnych pzrelewow to nie musze placic drugi
    raz podatku (bo bank mi go odciaga)
    Teraz juz rozumiesz :):):)::)

  • 12. Data: 2006-07-31 21:02:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 31 Jul 2006, ....co to... wrote:

    > to znaczy jak zrobie jeden przelew z konta prywatnego np zaplace fakture
    > to musze musze placic podwojny podatek ??????

    Na to wychodzi :|
    Pytania są następujące:
    - jak długo należy uważać ze konto jest "wykorzystywane dla celow DG" lub
    też "związane z DG". IMO pojawiają się ulubione przez Maddy "przesłanki",
    bo ustalenie czy to ma być tylko "miesiąc z f-rą" czy cały rok czy
    jeszcze inaczej (na przykład zamknięcia konta) pewnie nikt nie wie :>
    - formalnie podwójnego podatku płacić nie trzeba. Ale bank nie ma
    możliwości zwrócenia nadpłaconej zaliczki - przepisy nie przewidują.
    Wynika z tego że wypadałoby zgłosić się do US po zwrot :>
    Ciekawe jak by zareagowali... być może dowiedzielibysmy się przy
    okazji o istnieniu jakiegoś innego przeoczonego przepisu :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 13. Data: 2006-07-31 22:52:04
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    Użytkownik "....co to..." <c...@t...ca> napisał w wiadomości
    > ok napisze Ci dokaldniej bo nie zrozumiales
    > jak zaplace fakture (chociaz jedna) z DG z kont prywatnego to bede musial
    > placic podatek od odsetek z tego konta?

    konto prywatne jest z definicji prywatne i podlega pod regulamin banku kont
    prywatnych - nieważne jakie robisz operacje
    nawet jak wielbłąda nauczysz szczekać to i tak będzie wielbłądem a nie psem ;)
    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2006-08-01 06:31:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Aug 2006, gasper wrote:

    > konto prywatne jest z definicji prywatne

    wKF: działalność gospodarcza o której mowa jest równie prywatna.
    Różnica jest w celu posiadania konta - osobistym lub gospodarczym!
    Dla porównania:
    Zakup "nie na firmę" jest prywatny. W celu osobistym na przykład.
    Zakup "na firmę" jest również prywatny, jak najbardziej.
    Ale nie jest w celu osobistym lecz gospodarczym.
    A jak coś jest w celu gospodarczym to podlega pod ksiegowanie, za
    to czasami :> można np. taki wydatek zaliczyć w koszty.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 15. Data: 2006-08-01 07:02:38
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > Ciekawe jak by zareagowali... być może dowiedzielibysmy się przy
    > okazji o istnieniu jakiegoś innego przeoczonego przepisu :)

    Sprzeciw co najmniej do terminologii. 19% belkowego to nie jest
    zaliczka, tylko zryczałtowany podatek.

  • 16. Data: 2006-08-01 08:47:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Aug 2006, jureq wrote:

    > Sprzeciw co najmniej do terminologii. 19% belkowego to nie jest
    > zaliczka, tylko zryczałtowany podatek.

    Racja, thx.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 17. Data: 2006-08-01 09:22:37
    Od: ".....Tester....." <s...@...ca>

    Reasumujac to najlepije zalozyc konto firmowe w mBanku bo jest prowadzenie
    za darmo i takie podac dla urzedu skarbowego

    a prywatne w np.PolbankEFG - 3 zl miesiecznie prowadzenie i z tego konta
    robic wszystkie pzrelewy za faktury i inne naleznosci zwiazane z
    dzialalnoscia bo przelewy z prywatnego sa za darmo

    i jak zwykle trzeba kombinowac w tym durnym kraju :)

  • 18. Data: 2006-08-01 14:18:00
    Od: Efreet <e...@p...onet.pl>

    ....co to... napisał(a):

> [...]
    > placic podatek od odsetek z tego konta
    > a jak bede uzywal tylko do prywatnych pzrelewow to nie musze placic drugi

    a jak mam pieniadze firmowe na mBiznesMax,
    i zrobie przelew na eKonto (notorycznie puste - bo przelew
    robie tam tylko, jak chce wyciagac kase z bankomatu :)
    i z eKonta oplace FV..to co wtedy ?? :P

    Efreet

  • 19. Data: 2006-08-01 14:26:06
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Efreet wrote:

    > a jak mam pieniadze firmowe na mBiznesMax,
    > i zrobie przelew na eKonto (notorycznie puste - bo przelew
    > robie tam tylko, jak chce wyciagac kase z bankomatu :)
    > i z eKonta oplace FV..to co wtedy ?? :P

    Jeśli ta faktura jest na twoją firmę, to eKonto stanie się rachunkiem
    używanym w DG i .... czytaj wątek od początku.....

    A poza tym metoda raczej nieopłacalna: przelew mBiznesMax -> eKonto
    kosztuje 1 zł = tyle co za przelew dla kontrahenta.

  • 20. Data: 2006-08-01 14:43:52
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    jureq wrote:

    > A poza tym metoda raczej nieopłacalna: przelew mBiznesMax -> eKonto
    > kosztuje 1 zł = tyle co za przelew dla kontrahenta.

    Nieoplacalne, ale jedyne - z Maxa nie mzona robic przelewow zewnetrznych
    z tego co pamietam...

    --
    Kami-no kodomotachi-wa mina odoru i inne ksiazki http://tiny.pl/gn6m