  • 11. Data: 2008-09-12 06:12:19
    Temat: Re: Kontrola US - podatek od darowizny
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Paweł Muszyński wrote:

    > No i pytanie - czy podatek + odsteki, czy karny podatek 20% zgodnie z
    > nowelizacją z 01.01.2007 ?

    Dobre pytanie.
    W sumie trochę kłopotliwe, bo możnaby zarzucić działanie prawa wstecz.
    W 2003 nie płacąc podatku mieliście zagwarantowaną inna karę niż po
    nowelizacji :)
    Będąc fair, 20% powinno dotyczć darowizn po 1.1.2007.

  • 12. Data: 2008-09-12 06:58:51
    Od: Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org>

    witek pisze:

    > wyszło jak chcieli.
    > Celem ulg było budowanie nowych mieszkań, a nie obrót już istniejącymi.
    > Dlatego więszkość ulg nie dotyczy kupna mieszkania na rynku wtórnym.

    Ale kupując mieszkanie na rynku wtórnym stanowiące odrębną nieruchomość
    (jak rozumiem pełna własność z księgą wieczystą) nie ma problemu.

    No i przyszedł mi do głowy jeszcze jeden szalony pomysł - teraz można
    mieszkania spółdzielcze wykupować.Ponieważ w 2003 r. w ustawie nie było
    wzmianki o terminie, w jakim trzeba spożytkować darowiznę na "cel
    mieszkaniowy" mógłbym zadeklarować, że wykupię to mieszkanie
    przekształcając je w odrębną nieruchomość, wypełniając przy tym wymogi
    ustawy.

    No i jeszcze jedna rzecz - dowiadywałem się w 2 urzędach skarbowych i w
    obu mi powiedzieli (niestety telefonicznie), że kiedyś oni faktycznie
    dopuszczali spółdzielcze własnościowe mieszkanie jako cel darowizny
    zwolnionej, ale już tak nie robią. Więc mogę im napisać, że tak było jak
    darowizna była przekazywana.

    --
    Paweł Muszyński
    Skateshop http://www.e-street.pl

  • 13. Data: 2008-09-12 08:23:41
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Paweł Muszyński" <p...@b...wytnijto.org> napisał w
    wiadomości news:

> [...]
    > mieszkaniowy" mógłbym zadeklarować, że wykupię to mieszkanie
    > przekształcając je w odrębną nieruchomość, wypełniając przy tym wymogi

    Ale wtedy odliczyć możesz tylko za to przekształcenie.
    Zakupu własnościowego prawa dalej nie odliczysz.

  • 14. Data: 2008-09-12 08:44:45
    Od: Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org>

    Cavallino pisze:

    > Użytkownik "Paweł Muszyński" <p...@b...wytnijto.org> napisał
    > w wiadomości news:

    > Ale wtedy odliczyć możesz tylko za to przekształcenie.
    > Zakupu własnościowego prawa dalej nie odliczysz.

    A czy zakup odrębnego nie może składać się z 2 części:
    1. Zakup spółdzielczego prawa
    2. Wykupienie

  • 15. Data: 2008-09-12 08:56:28
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    wiadomości news:

    > A czy zakup odrębnego nie może składać się z 2 części:

    Składać się może, ale formalnie odliczyć możesz tylko to drugie.
    Gdybyś odwrócił kolejność - wtedy całość.

  • 16. Data: 2008-09-12 09:02:19
    Od: Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org>

    Cavallino pisze:

    > Użytkownik "Paweł Muszyński" <p...@b...wytnijto.org> napisał
    > w wiadomości news:

    > Ale wtedy odliczyć możesz tylko za to przekształcenie.
    > Zakupu własnościowego prawa dalej nie odliczysz.

    A jeśli teraz im powiem, że to nie z tej darowizny kupiłem to
    mieszkanie, a tą darowiznę spożytkuję w przyszłości na zakup "odrębnej
    nieruchomości"?

  • 17. Data: 2008-09-12 09:11:36
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Paweł Muszyński" <p...@b...wytnijto.org> napisał w
    wiadomości news:

    > A jeśli teraz im powiem, że to nie z tej darowizny kupiłem to mieszkanie,

    A z czego?
    Bo nieujawnione dochody grożą wyższą karą niż niezapłacony podatek od
    darowizny.

  • 18. Data: 2008-09-12 09:20:42
    Od: Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org>

    Cavallino pisze:

> [...]
    > w wiadomości news:

    > A z czego?
    > Bo nieujawnione dochody grożą wyższą karą niż niezapłacony podatek od

    Zakładając, że pozostałe wykazane dochody mi pokrywają wydatki oczywiście.
    Złożyłem pismo i tam te darowizny podałem, jednakże okazało się, że
    zapomniałem o kliku drobiazgach, które mi pani kontrolująca wynalazła,
    co doliczając pewną nadwyżkę, jaką wykazałem, sprawiło, że mógłbym bez
    tych darowizn się obejść.

  • 19. Data: 2008-09-12 09:48:09
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]

    > doliczając pewną nadwyżkę, jaką wykazałem, sprawiło, że mógłbym bez tych

    No to lepiej, a jesteś pewien co do tego że nie jesteś ograniczony w czasie
    na wydatkowanie tcyh darowizn?
    Cytowałeś chyba coś o 12 miesiącach.

  • 20. Data: 2008-09-12 09:51:37
    Od: Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org>

    Cavallino pisze:

> [...]
    > w wiadomości news:

    > No to lepiej, a jesteś pewien co do tego że nie jesteś ograniczony w
    Tak, ale zapis o tych 12 miesiącach pojawił się w 2006 roku,aja
    darowiznę otrzymałem w 2003. Wtedy tego zapisu ograniczającego czasowo
    nie było.