  • 21. Data: 2008-09-12 10:03:17
    Temat: Re: Kontrola US - podatek od darowizny
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Paweł Muszyński" <p...@b...wytnijto.org> napisał w
    wiadomości news:

    > Tak, ale zapis o tych 12 miesiącach pojawił się w 2006 roku,aja darowiznę
    > otrzymałem w 2003. Wtedy tego zapisu ograniczającego czasowo nie było.

    Jesteś pewien?
    Bo ja co prawda w roku 2001 i przy spadku, ale słyszałem coś o 5 latach.
    Ale to ten sam podatek jest.

  • 22. Data: 2008-09-12 10:11:04
    Od: Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org>

    Cavallino pisze:

> [...]
    > w wiadomości news:

    > Jesteś pewien?
    > Bo ja co prawda w roku 2001 i przy spadku, ale słyszałem coś o 5 latach.

    Tak na szybko (stan na rok 2004):
    http://www.assets.pl/ustawa%20o%20podatku%20od%20spa
    dkow%20i%20darowizn.htm

    (Art. 4. 1 pkt. 5) - nie ma wzmianki o czasie 12 miesięcy.

    --
    Paweł Muszyński
    Skateshop http://www.e-street.pl

  • 23. Data: 2008-09-12 10:43:11
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]

    dkow%20i%20darowizn.htm

    > (Art. 4. 1 pkt. 5) - nie ma wzmianki o czasie 12 miesięcy.

    A czy coś w art. 6 nie dotyczy tej sytuacji?
    Szczerze mówiąc to nie bardzo rozumiem o co chodzi w p.2-3.

  • 24. Data: 2008-09-12 10:47:40
    Od: Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org>

    Cavallino pisze:

    > Użytkownik "Paweł Muszyński" <p...@b...wytnijto.org> napisał
    > w wiadomości news:

    dkow%20i%20darowizn.htm

    > A czy coś w art. 6 nie dotyczy tej sytuacji?

    W którym miejscu? Tam tylko pasuje punkt:
    4) przy nabyciu w drodze darowizny - z chwilą złożenia przez
    darczyńcę oświadczenia w formie aktu notarialnego, a w razie zawarcia
    umowy bez zachowania przewidzianej formy - z chwilą spełnienia
    przyrzeczonego świadczenia; jeżeli ze względu na przedmiot darowizny
    przepisy wymagają szczególnej formy dla oświadczeń obu stron, obowiązek
    podatkowy powstaje z chwilą złożenia takich oświadczeń;

    > Szczerze mówiąc to nie bardzo rozumiem o co chodzi w p.2-3.

    IMO nie dotyczą darowizn.

    Ja też wiele nie rozumiem, zwłaszcza, że nie jestem prawnikiem :-)

  • 25. Data: 2008-09-12 11:02:55
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Paweł Muszyński" <p...@b...wytnijto.org> napisał w
    wiadomości news:gadhcd$1p1$1@inews.gazeta.pl...

    > W którym miejscu?

    Ustęp 2 i 3.

    > IMO nie dotyczą darowizn.

    Ale tutaj problem tkwi w tym, że nie spełniłeś swojego oświadczenia o
    przeznaczeniu tej kasy na cele wymienione w ustawie, a nie w darowiźnie jako
    takiej.

    > Ja też wiele nie rozumiem, zwłaszcza, że nie jestem prawnikiem :-)

    Ja też nie.
    Dlatego sugeruję żeby to sprawdzić, często takie terminy znaczą co innego
    niż potocznie można sądzić.