  • 11. Data: 2008-04-09 22:14:27
    Temat: Re: Kontrola podatkowa z US - kilka pytań
    Od: <s...@a...pl>

    > Możesz rozwinąć? O jaką deklarację chodzi?

    A czy gdyby na poczekaniu zrobić ewidencję sprzedaży? Nie pomogło by to
    trochę? Byłby dowód, że nie został przekroczony limit zwolnienia VAT...

  • 12. Data: 2008-04-09 22:16:23
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    s...@a...pl wrote:

    > A czy gdyby na poczekaniu zrobiae ewidencje sprzeda?y? Nie pomog?o by to
    > troche? By?by dowód, ?e nie zosta? przekroczony limit zwolnienia VAT...

    Kontrola się już zaczęła ....

  • 13. Data: 2008-04-09 22:17:50
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    JasonKidd wrote:

    > Przyniosły mi taki dokument - imienne upoważnienie do przeprowadzenia
    > kontroli podatkowej.

    Acha. Czyli cie juz oficialnie kontrolują.

  • 14. Data: 2008-04-09 22:19:15
    Od: <s...@a...pl>

    > Kontrola się już zaczęła ....

    Jeslio niąnie zapytali, co w czym problem? Tym bardziej że:

    JasonKidd napisał:
    >Ponadto sporządziły protokół, w którym m. in. zobowiązałem się do
    >dostarczenia im wszelkich dokumentów na temat dokonanej działalności.
    >Ogólnie były miłe i dobrze się rozmawiało. Czyli zaniosę pełny wyciąg,
    >ewidencję sprzedaży, jaką prowadziłem. I co dalej?

    Czyli jak wnioskuję ewidencję prowadizł. To może być linia obrony, że VAT
    się nie nalezy. Dowód nawet nie będzie sfabrykowany, a prawdziwy :)

  • 15. Data: 2008-04-09 22:19:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    JasonKidd wrote:

    > Rozumiem. A jakie czekają mnie konsekwencje? Panie, które mnie
    > odwiedziły, poinformowały, że będzie do zapłaty VAT, bo dochodowego
    > raczej nie będę musiał, gdyż nie zarobiłem ponad 3000 zł.

    z odsetkami plus kary.
    Pogooglaj. Na pewno znajdziesz jakies adekwatne opisy.
    Na pewno trzy zera na "rachunku" będą.

  • 16. Data: 2008-04-10 06:57:50
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    A z jakiego tytułu??
    JaC

    -----

  • 17. Data: 2008-04-10 12:53:23
    Od: JasonKidd <j...@p...onet.pl>

    Czyli, co byście mi teraz doradzili, aby zrobić? Za tydzień w czwartek
    mam spotkanie w US - zaniosę im tak, jak wspomniałem już wyciąg za
    okres, który chcą, ewidencję (o ile można to nazwać to ewidencją - po
    prostu mam plik w Excelu z danymi klientów, datami i kwotami wpłat,
    wykazanym moim zarobkiem, bądź stratą, kosztami przesyłek i prowizji dla
    serwisu), wydruki z aukcji zachodnich, na których nabywałem towar i
    wydruki z polskiego serwisu aukcyjnego. Czy coś jeszcze? I jeszcze mi
    się przypomniało, że panie kontrolujące zasugerowały mi złożenia pit.
    Tylko jak to ugryźć skoro nie mam dg?

  • 18. Data: 2008-04-10 13:10:13
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello JasonKidd,

> [...]
    > wydruki z polskiego serwisu aukcyjnego. Czy coś jeszcze? I jeszcze mi
    > się przypomniało, że panie kontrolujące zasugerowały mi złożenia pit.

    Kontrolują Cię za okres, za który nie złożyłeś jeszcze zeznania?
    Bardzo to dziwne...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 19. Data: 2008-04-10 13:14:28
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    RoMan Mandziejewicz pisze:

    > Kontrolują Cię za okres, za który nie złożyłeś jeszcze zeznania?
    > Bardzo to dziwne...

    Stawiałabym nie na kontrolę "za okres" ale kontrolę sprawdzającą, czy
    delikwent nie prowadzi nie zarejestrowanej działalności gospodarczej i
    czy nie miał obowiązku zarejestrowania się do VAT.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 20. Data: 2008-04-10 13:22:59
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    JasonKidd wrote:
> [...]
    > wydruki z polskiego serwisu aukcyjnego. Czy coś jeszcze? I jeszcze mi
    > się przypomniało, że panie kontrolujące zasugerowały mi złożenia pit.

    DG to ty w zasadzie masz i nawet aktywnie. Tylko zapomniało ci się
    zgłosić ją do ewidencji i płacić należne podatki.
    Teraz to możesz tylko robić to co chcą.
    Pamiętaj, że jak się sprawa z US zakończy to się ZUS upomni o swoje :)