  • 1. Data: 2005-05-02 09:59:13
    Temat: Kontrole skarbowe
    Od: " " <t...@g...pl>

    Witam

    Przymierzam sie do dzialalnosci gospodarczej,
    ale bylaby prowadzona w mieszkaniu w dodatku nie moim.
    Firma bylaby uslugowa, na poczatku pewnie non-vat,
    miesiecznie byloby to kilka umow.
    Jak wyglada sprawa z kontrolami z US? Czy wchodza do domow,
    czy tylko do biura rachunkowego, czy maja tu dowolnosc?

    Nie chcialbym robic problemow wlascicielowi mieszkania.

    pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2005-05-02 13:09:47
    Temat: Re: Kontrole skarbowe
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > Jak wyglada sprawa z kontrolami z US? Czy wchodza do domow,
    > czy tylko do biura rachunkowego, czy maja tu dowolnosc?

    A zamierzasz przekrety jakies odstawiac?
    Nie slyszalem zeby UKS bezpodstawnie wysylal ludzi po firmach
    bo "a moze sie cos znajdzie".

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 3. Data: 2005-05-02 14:34:37
    Od: " " <t...@g...SKASUJ-TO.pl>

    rezist.com <s...@p...com> napisał(a):

    > A zamierzasz przekrety jakies odstawiac?
    > Nie slyszalem zeby UKS bezpodstawnie wysylal ludzi po firmach
    > bo "a moze sie cos znajdzie".

    zadnych przekretow - zwykla informatyczna firma uslugowa, pare fakturek na miesiac

  • 4. Data: 2005-05-02 14:47:04
    Od: "OPIX" <g...@f...us .tt>

    Użytkownik <t...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > zadnych przekretow - zwykla informatyczna firma uslugowa, pare
    fakturek na miesiac

    > --
    >wszyscy tak mówią -:) na początku a potem kończy się to wyłamanymi
    futrynami i spoczynkiem w gaciach na podłodze.
    powiedz im aby wstawali przed 6,00 -zdążą się herbaty napić -później
    okazji nie będzie .

    --
    OPIX

  • 5. Data: 2005-05-02 17:36:44
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Mon, 02 May 2005 15:09:47 +0200, rezist.com napisał(a):

    > Nie slyszalem zeby UKS bezpodstawnie wysylal ludzi po firmach
    > bo "a moze sie cos znajdzie".

    To jeszcze mało słyszałeś. Mają plany kontroli i nie chodzą na kontrole
    tylko z donosu.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 6. Data: 2005-05-02 19:28:32
    Od: "_hehehe" <s...@s...pl>

    rezist.com wrote:

    > A zamierzasz przekrety jakies odstawiac?
    > Nie slyszalem zeby UKS bezpodstawnie wysylal ludzi po firmach
    > bo "a moze sie cos znajdzie".
    :))
    nalezysz widocznie do US obslugujacego wiekszy teren
    :)
    te w malych pipidowkach czesto chodza na kontrole wedlug rozdzielnika
    kiedys nalezalem pod taki US
    raz w roku mialem kontrole u siebie
    a z raz na kwartal bylem wzywany do nich
    :)
    po reformie administracyjnej
    przeszedlem do jednego z najwiekszych US w Polsce
    i od tamtego czasu mam spokoj
    :)
    wszystko tam bardziej tez na spokojnie i ucywilizowane
    wiekszosc daje sie zalatwic przez telefon albo poczta
    :)
    a na pipidowie to nie dosc
    ze trzeba bylo jechac osobiscie to najczesciej wiazalo sie to
    "z dobrowolnym poddaniem sie karze"
    :)))
    z pozdrowieniami i usmiechami
    smal

  • 7. Data: 2005-05-02 21:41:47
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > a z raz na kwartal bylem wzywany do nich

    a to wezwania to co innego... tego nie licze,
    ostatni raz wezwano mnie rok temu tylko po to, bym
    przyniosl kontrolerowi zaswiadczenia ktore spoczywaja
    juz w archiwum danego US, ale do ktorego zasobow kontroler
    nie mial dostepu (bo nie).

    > wiekszosc daje sie zalatwic przez telefon albo poczta
    > :)

    tu sie zgodze, ale zalezy od urzedu i specyfiki. znam pokoje
    w W-wie na Mazowieckiej gdzie czlowiek czuje sie jak w domu.

    zeby bylo ciekawiej, skarbowka na Mazowieckiej sie kilka lat
    temu rozrosla i zajela pomieszczenia przychodni. Nad wejsciem
    do pokoju (gabinetu) jednego z inspektorow KS wisial neon:
    "Lekarz Przyjmuje" :)

    > ze trzeba bylo jechac osobiscie to najczesciej wiazalo sie to
    > "z dobrowolnym poddaniem sie karze"
    > :)))

    No tak to niestety jest, chyba ze sie jest "establyszment"
    lokalny :)

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 8. Data: 2005-05-02 22:08:19
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > czy tylko do biura rachunkowego, czy maja tu dowolnosc?
    > Nie chcialbym robic problemow wlascicielowi mieszkania.
    Rozumiem,że mieszkasz w innym lokalu a ten będziesz wynajmował na cele DG.
    Jeśli ten wynajęty lokal zgłosisz jako miejsce wykonywania DG to ma to
    określone konsekwencje dla Ciebie i właściciela lokalu.
    Właściciel wynajmuje lokal na cele DG - przeznaczenie lokalu (zmiana
    przeznaczenia-czasem skutkuje utatą ulgi ),brak zwolnienia przedmiotowego z VAT
    (najem na cele DG),wyodrębnienie powierzchni pod DG i lub mieszkalną,wyższy
    podatek od nieruchomości itp.
    Wynajmujący - miejsce wykonywania DG zawsze może być przedmiotem kontroli i
    domniemanym miejscem w którym przebywa właściciel,pracownicy, stoją maszyny ,
    komputery,wyposażenie,środki obrotowe,towary,umowy itp , skutki w zakresie
    właściwości miejscowej niektórych podatków.
    Kontroli i ocenie podlega także faktyczne wykorzystanie lokalu jako miejsca
    wykonywania DG .
    Pamiętaj,że kontrola rozpoczyna się po "zawiadomieniu" podatnika.
    Biuro rachunkowe to tylko miejsce w którym są przechowywane księgi i
    dokumenty.Biuro nie udostępni ksiąg bez Twojego pełnomocnictwa,bez
    potwierdzenia doręczenia postanowienia o wszczęciu postępowania lub stosownego
    nakazu.(kontrole "na legitymację" w "biegu" to wyjątki).Co raz częściej
    niestety do akcji wkraczają panowie w kominiarkach z CBŚ czy ABW z nakazem i
    bez pardonu zabierają z siedziby,miejsca wykonywania i biura rachunkowego "co
    popadnie",łacznie z dyskami twardymi biura rachunkowego i dokumentacją nie
    związaną z domniemanym przestępstwem.Zabezpieczają nawet backapy
    dysków.Odzyskanie sprzętu i dokumentacji trwa " do wyjaśnienia" tzn długo.
    "Reklama firmy" gwarantowana , paraliż działalności opartej na kompach też.
    Brak zewnętrznej bazy danych archiwalnych uniemożliwia pracę .
    Na koniec okazuje się ,że wszystko jest OK , a drobny fakt pozbawienia Cię
    firmy i przychodu to "wypadek przy pracy" z "donosu konkurencji" .
    Zawiadomienie o wszczęciu kontroli najprościej doręcyć w miejscu w którym
    prowadzisz interes a więc w wynajmowanym lokalu zgłoszonym jako miejsce
    wykonywania DG lub w siedzibie firmy, która w przypadku osoby fizycznej co do
    zasady związana jest z miejscem zamieszkania(zameldowania).W przypadku
    rutynowych,planowych kontroli - kontrolerzy umawiają się z podatnikiem na
    określoną datę i godzinę za pośrednictwem biura rachunkowego (jeśli je
    masz).Podanie nr telefonu w danych idenntyfikacyjnych ułatwia kontakt .Wbrew
    pozorom kontroler woli upewnić się przed wizytą czy Cię zastanie niż jechać
    PKS-em "w ciemno" i dowiedzieć się ,że jesteś na urlopie czy u
    klienta.Oszczędza to czas i pieniądze.Kontrola przeprowadzana jest w
    siedzibie,w lokalu,w BR,wszędzie byle nie w urzędzie-dodatek za pracę w
    terenie?
    I na koniec - statystycznie masz szansę na kontrolę raz na pięć lat.Statystyka
    jednak ma to do siebie ,że uśrednia dane.Są firmy kontrolowane co rok i takie
    co nie widziały kontroli od 10 lat.Straty,błedy w dolumentach,brak
    kontaktu,działanie w branży słynącej z przekrętów, zwroty podatków -
    zwiększają ryzyko ew.kontroli , tak samo jak była żona,kochanka, ,zawistny
    sąsiad,radny z opzycji czy zdeklasowana "konkurencja".
    Renomowane biuro rachunkowe,szwagier w US ,pierwsza kontrola z "zerowym"
    wynikiem - oddalają zakusy kontrolne fiskusa.
    Brak przekrętów i uczciwość - zapewniają spokojny sen , nie chronią jednak
    przed nieuczciwością innych i skutkami złej interpretacji zagmatwanego prawa
    podatkowego.
    No to do roboty,życzę powodzenia.:-)))))))))))))))))))
    Kriss.

  • 9. Data: 2005-05-02 22:45:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 2 May 2005, wrote:

    >+ Witam
    >+
    >+ Przymierzam sie do dzialalnosci gospodarczej,
    >+ ale bylaby prowadzona w mieszkaniu w dodatku nie moim.

    Podatkowo wynajmujący nie dość że ma dochód to jeszcze
    podlega pod VAT... (nawet jeśli jest zwolniony :))

    >+ Jak wyglada sprawa z kontrolami z US? Czy wchodza do domow,
    [...]
    >+ Nie chcialbym robic problemow wlascicielowi mieszkania.

    Czekaj: siedziba nie twoja... to trzeba aż iść do domu żeby
    stwierdzić że właściciel siedziby powinien podatki płacić ? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2005-05-04 19:59:05
    Od: bob <b...@m...ru>

    wrote:

> [...]
    > czy tylko do biura rachunkowego, czy maja tu dowolnosc?
    >
    > Nie chcialbym robic problemow wlascicielowi mieszkania.

    itu itu
    jak żyjesz w <dużym> mieście to o tym zapomnij :)